Avatar billede torbenfchristensen Nybegynder
09. august 2004 - 13:58 Der er 14 kommentarer

Blokering af SPAM mails

Jeg bruger outlook 2003. Modtager dagligt 10-15 spam mails, selvom jeg under Junk-Email vælger: "Add sender to blocked sender list" kommer de stadigvæk. Hvad er der galt ?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
09. august 2004 - 14:00 #1
Filteret fungerer ikke så godt i Outlook...

Prøv at downloade og installere SPAMFighter (www.spamfighter.com)  det er gratis og fungerer temmeligt godt.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
09. august 2004 - 14:00 #2
Glemte lige... det er gratis ;-)
Avatar billede leif Seniormester
09. august 2004 - 14:00 #3
Det er fordi de ændrer afsender adresse !!!
Avatar billede food_life Nybegynder
09. august 2004 - 14:06 #4
Til orientering har jeg forsøgt med spamfighter; men desværre fungerede min outlook ikke sammen med programmet - låste hvergang der automatisk skulle hentes post! MVH
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2004 - 14:07 #5
Du kan opsætte regler der blokkere på ord i emnerne, på den måde kan du faktisk filtrere mange spam mails fra. Ved at filtrere på Valium, sex porno, penis og den slags ord, vil du ret let kunne fjerne de fleste.

Gå i funktioner og vælg guiden regl. leg lidt med denne funktion, jeg bruger den selv og fjerner omkring 70% af alt spam på denne måde
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. august 2004 - 14:08 #6
hva er det da for et beskidt sprog du har Buffer ;)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
09. august 2004 - 14:11 #7
food_life: jeg har nu brugt det i ca. 1 måned, og har ABSOLUT ingen problemer haft... desværre udløber min PRO-prøveperiode snart, men Standard-versionen er stadig gratis ;-)
Avatar billede espersen Novice
09. august 2004 - 14:12 #8
Indstil på filteret under:
Funktioner ; Indstillinger ; fanebladet "Indstillinger" : klik på "Uønsket email" og definér hvor heftig filteret skal indstilles.

De Spam mails som du modtager henter du jo selv fra din mailserver ; Outlook og andre software sorteringsprogrammer placerer så de formodede spammails i fx. mappen "uønsket email" - Den bør du gennemgå for at tjekke om der er kommet noget fra afsendere som faktisk er OK.

Så du kan ikke 100% stoppe de spam-mails. Og lad endelig være med at bruge et eventuelt link til "UnSubscribe Me" ; det sikre blot at afsenderen ved at du læser dine mails og kvittere dernæst med at sende flere "gode tilbud" + evt. sælge din mailadresse videre til andre med "gode tilbud".
Avatar billede espersen Novice
09. august 2004 - 14:14 #9
Under de indstillinger kan du bede Outlook om at slette alle formodede spam-mails straks (men som sagt kan du risikere at slette mails der var OK; men vurderet som spam pga. programmets algoritme (genkender bl.a. ord)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2004 - 14:27 #10
Jeg har gode erfaringer med SpamPal
http://www.spampal.org/

Det er også gratis. Den markerer spam mails med ** SPAM ** i subject, så du kan bruge Outlooks regler til at flytte dem til en Spam mappe eller slette dem.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
09. august 2004 - 14:49 #11
blackadder: SPAMFighter flytter Mails til en SPAMFigher mappe.
Den kører på en global Database, som bliver dynamisk opdateret af alle brugerne... Hvordan det helt virker ved jeg ikke, men det er hvad de siger....
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2004 - 16:03 #12
wizaxjb >> OK, men det var SpamPal jeg bruger.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
22. august 2004 - 22:41 #13
skal vi ikke lige få lukket det her spørgsmål? Eller mangler der stadig en løsning?
Avatar billede espersen Novice
05. oktober 2004 - 16:52 #14
hvordan går det ?