Avatar billede carlos123 Nybegynder
03. august 2004 - 11:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adgang til xml fil

Hej Alle
Jeg er ved at lave en login side i asp der henter passwords og bruger information fra en xml fil.
jeg vil derfor gerne gøre så at man ikke selv kan læse xml filen, bare ved at skrive

http://minserver.dk/pwd.xml

hvordan gør jeg det.

min server er en microsoft sbs 2003 med iis 6.0

det kan godt være at det er den forkerte gruppe, men nu prøver jeg.

mvh Carl
Avatar billede atoft Nybegynder
03. august 2004 - 11:09 #1
Du kan jo bare lade være med at ligge filen som en del af sitet. Læg den fx på C:\pwd\

Her kan man jo ikke via http:\\minserver.dk læse filen. Men selv serveren og dermed dine asp sider vil godt kunne læse filen.
Avatar billede carlos123 Nybegynder
03. august 2004 - 11:16 #2
Jeg kan ikke lægge den på c:\pwd for så for jeg en fejl ved

Server.mappath

at den ikke kan gå længerer end til top direktoriet altså c:\inet\wwwroot\ med mindre man slår aspparentpath til true eller noget ligne, og det har jeg ikke rigtig lyst til, da jeg tror at det kunne være meget farligt at gøre det på den måde.

mvh Carl
Avatar billede atoft Nybegynder
03. august 2004 - 11:19 #3
du laver bare en

xmldom.load("c:\pwd\pwd.xml")

uden mappath
Avatar billede carlos123 Nybegynder
03. august 2004 - 11:41 #4
jeg sidder og kigger lidt på xmldom.load

først skal jeg vel lave et object på denne måde ikk?

Dim objXmlDOM

set bojXmlDOM = CreateObject("MICROSOFT.XMLDOM")

så er problemet at jeg for at vide at set og let ikke kan bruges mere, hvad er det for en besked? er det fordi jeg bruger asp.net / vb.net?

mvh Carl
Avatar billede carlos123 Nybegynder
03. august 2004 - 11:42 #5
he,he, det virker tilsyneladene uden set, kommandoen, så her er lidt point, og mange tak for hjælpen.