Avatar billede Kengun Praktikant
29. juli 2004 - 01:28 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Deaktiverede brugeres karmagivninger burde også "deaktives"?

Så, så, tag det lige med ro. Jeg har slået mig til ro med at karmasystemet ikke bliver fjernet :) Men jeg har tenkt litt og har følgende forslag: Hva med at "deaktivere" (fjerne) alle karmagivninger som en deaktiveret bruger har givet? Nogle giver måske en bruger dårlig karma og efter hvert som brugeren opfører sig pænt så får han lidt bedre karma, og sådan bør det være. Men dette er ik muligt med deaktiverede brugere da disse aldri vender tilbage til Eksperten. Nogle brugere er også nogle amøber der render rundt og hygger sig med at give karma "hist og her", og så senere bliver dem deaktiveret for dårlig opførsel. Da mener jeg også de karmaer burde blive deaktiveret. Nogle der er enige? :)
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juli 2004 - 01:35 #1
For så vidt, ja, men da dårlig karma jo oftest er anonym, er det jo ikke muligt!!!!
Som jeg har forstået det, kan Coadmin ikke se, hvem der har tildelt karma.
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juli 2004 - 01:53 #2
ja, det stemmer at Coadmin ik kan se hvem der har tildelt karma. Jeg tror at idag så bliver dette lagret i databasen (ellers ville karmasystemet være lille gennemtenkt, og det tror jeg ikke det er) men at det lige nu er kun admin (og nogle andre?) som kan se hvem der har givet hva. Så dette skulle ikke være noget problem at lave.
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. juli 2004 - 02:04 #3
Man kan se de tildelinger man selv har givet, så konklusionen må være, at userid gemmes sammen tildelingen..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. juli 2004 - 02:11 #4
Jeg har tidligere nævnt det overfor co-admins og det står på den liste som admin ikke har gidet beskæftige sig med i snart et år. så mon der sker noget i den sag. Nej det tvivler jeg stærkt på.
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juli 2004 - 02:11 #5
hamderpolle> jeps, godt point :)
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juli 2004 - 02:14 #6
nikolaj> hehe, ja det sier jo ganske så meget ;) *lol*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. juli 2004 - 02:14 #7
vejmand - Selvom navnene ikke er nævnt nogle steder så ved databasen skam godt hvilken bruger der har givet karma - Ellers ville han/hun jo ikke kunne ændre den igen.

Der er overhovedet intet teknisk problem i det - Jeg vil nærmere kalde det rént dovenskab - Men hvad kan man forvente når ikke engang de mest inerverende designfejl bliver rettet.

Anyway så er der godt og vel 35 punkter på admins to-do liste og ikke et af dem har han rettet selvom 75% af dem kunne rettes på 2 dage.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juli 2004 - 02:18 #8
Det var jeg ikke klar over, så virker det sgu lidt tosset, det ikke bliver fikset.
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juli 2004 - 02:28 #9
:) admin har sku også et gammelt spørgsmål åbent. det er kun lidt over et år gammelt men aligevel ;) --> http://www.eksperten.dk/spm/349164 - vel, jeg lukker da iallefall mine spørgsmål, for nu ser jeg at der nog ikke kommer til at skje noget med mit forslag det neste år helre :D *lol*
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. juli 2004 - 02:28 #10
Måske hvis de udliciterede opgaverne til Ekspertens's eksperter, så skete der måske noget :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. juli 2004 - 02:33 #11
hamderpollle - Admin har fået tilbudt hjælp i mange omgange og én eneste gang accepterede han det. Nu skulle der virkeligt rykkes tænkte vi alle.

Så kom problemet. Han ville ikke give adgang til databasen til de to der skulle hjælpe - Ergo meget svært at hjælpe og det hele gik i sig selv igen.
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juli 2004 - 02:36 #12
hamderpolle> hehe, godt forslag ;)
Avatar billede roenving Novice
29. juli 2004 - 03:25 #13
>>nikolajdu

Er det den incident der går frasagn om, hvor et par brugere fik slået lårene røde efter at have kigget på php-koden ?-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. juli 2004 - 04:06 #14
Så meget kode fik de jo aldrig lov at se - De kunne jo ikke komme igennem til der hvor der behøvede hjælp, men jo det er den berygtede sag.
Avatar billede roenving Novice
29. juli 2004 - 05:21 #15
*lol*
Avatar billede Kengun Praktikant
30. juli 2004 - 13:05 #16
muhahaha, se min karma 30/7 2004 10:47 - Det er sku til grin! *lol* Det er sku galt alt hva jeg gør. Jeg får skam ik lov til at opprætte spørgsmål før den noob er på mig. sk*d hvor jeg er træt af sådanne brugere.
Avatar billede Kengun Praktikant
30. juli 2004 - 13:23 #17
han har lige opdateret: 30/7 2004 13:07
(han vælger at være annonym, men det har nå lykkedes mig at finde ud hvem han er)
Avatar billede Kengun Praktikant
30. juli 2004 - 13:43 #18
ja, så har han lige opdateret sin karma igen (nu er den helt uden kommentar, men jeg fanget hans kommentar og du kan se den her: http://www.kengun.com/eksperten/524304.jpg
Avatar billede freehelp Praktikant
30. juli 2004 - 14:02 #19
øhhhh ja jeg læser nu denne tråd igen..

Sig mig Kengun er det dig der smed denne til mig:

Freehelp, eller måske vi skal kalle dig for IRD som din tidligere bruger? Freehelp ynker sig alt for meget. Karmaen er kommet for at blive, og du må leve med ikke alle synes om dig. Du skifter mening og holdning som vinden blæser. Som det fremgår fra andre brokker du dig for meget, og du giver mig dårlig karma totalt uden grund, derfor får du dårlig karma fra mig. Så klarede jeg sku at finde dig. Hva er det du har imod mig? Kan du ikke tage kontakt med mig direkte hvis du har noget at brokke dig for, så slipper vi at skrive meldingene her på karmagivningen? Dit forsøg på at få god karma ved at ik tage imod E-points ser sku ud til at rævne. Eksperten er baseret på et pointsystem og det skal du rætte dig efter, som vi andre brugere må.

Kunne tyde på det da du er en af de få Svenskere vi har på E!!

Som du ser har jeg smidt god karma på dig - så ergo er det IKKE mig der chikanere dig som du mener.

Den med du altid underskriver karma holder vist ikke hva mester!

Tror du ikke snart du skal tage dig sammen
Avatar billede freehelp Praktikant
30. juli 2004 - 14:12 #20
Sig med hvad pokker sker der med dig Kengun!!!!

Du har manden sgu også anmeldt mig for ikke at tage mod point når jeg hjælper folk

<klip>
Hej. Jeg beklager at give dere mere arbejd men jeg må anmelde brugeren freehelp. Jeg mener han bryder reglerne her ved Eksperten ved at ik tage imod points. Se hans minisite http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=freehelp&option=karma hvor han skriver citat: "Tager ikke mod point - er her for at løse problemer for folk der har problemer med IT m.m -og vil gøre mit bedste for at løse jeres problemer :-)", citat slut. Eksperten er bygget op rundt et pointsystem, og brudd på dette mener jeg er deaktiverings grund. Det han nok håber på er at brugere istedet skal give han god karma (noget i kan se på hans karma at han er i ferd med å lykkes ved), og efter min mening så misbruger han også karmasystemet på denne måde. Jeg håber at i vil kigge ind i sagen.
</klip>

Gudfaderbevarres!!!
Avatar billede freehelp Praktikant
30. juli 2004 - 14:34 #21
Nå så blev han stille!

Du er da kammet helt over Kengun
Avatar billede Kengun Praktikant
30. juli 2004 - 14:39 #22
argh, den her diskusjon gider jeg ik mere. jeg er træt af alt hva der har med karma og gjøre. by the way; er ik Eksperten bygget op rundt et pointsystem? Hvorfor skal du så vælge at køre udenfor det system? Vel, gør hva du vil :-) Hmmm, hvordan kan man kigge ind i de anmeldelser der er lavet? Karmasystemet skal være annonymt, men anmeldelsene er ikke annonyme. Hvor er logikken? - Vel det er ligemeget alt sammen, jeg er mere og mere træt af Eksperten så det er visst på tide jeg tager en pause herfra, men det er sku svært ;-) - Vel, jeg skal gøre et forsøg at holde mig væk :)
Avatar billede freehelp Praktikant
30. juli 2004 - 14:45 #23
Kengun tag dig dog sammen mand - og tænk lige over hvad det er du skriver!

Kan ikke lige se hvem der skal bestemme og jeg tager mod betaling for min support.
Så vidt jeg er klar over tager rkhdk heller ikke mod point for hans hjælp. Men så må han nok heller ikke sidde som coadmin og som du mener deaktiveres *G*

Jeg har IKKE tildelt dig dåglig karma som du åbenbart mener.
Du skriver jo du altid underskriver karma - men sjovt nok underskriver du ikke anmeldelserne du smider på folk.
Grow up!
Men tak for anmeldelsen.
Avatar billede squashguy Nybegynder
30. juli 2004 - 14:54 #24
[ tror lige jeg fjerner fluebenet ved abonnér :) ]
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2004 - 17:24 #25
Der er nogle enkelte som ikke tager imod point. Erik Jacobsen og Bertel Brander
er et par af de mere kendte i de kategorier som jeg færdes i.

Eksperten er bygget op omkring et point system.

Men de generer ingen ved det.

Så jeg synes absolut at der skal være plads til den lille ekcentricitet !
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2004 - 17:25 #26
Og man kan se alle anmeldelser på sig selv, men ikke hvem der har lavet den.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2004 - 17:26 #27
(jeg kan ikke lige huske URL'en men den kan findes ved at søge i denne kategori)
Avatar billede freehelp Praktikant
30. juli 2004 - 17:30 #28
Tryk på info>coadmin info
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2004 - 17:37 #29
Er det ikke bare de anmeldser man har lavet men ikke dem man har modtaget ?
Avatar billede freehelp Praktikant
30. juli 2004 - 17:59 #30
Jeg kan kun se dem jeg modtager :)
Meningen er dog vist at man skulle kunne se dem man selv sender også.
Avatar billede serverservice Praktikant
30. juli 2004 - 18:26 #31
citat kengun "argh, den her diskusjon gider jeg ik mere. jeg er træt af alt hva der har med karma og gjøre. by the way"
hvorfor har du så oprettet spm. da det jo handler om karma.
Jeg er enig med de andre i at man selv må bestemme at sige nej til point- det skader ingen? Det står vel heller ikke i reglerne.
Og så synes jeg det er latterligt at bekrige andre med dårlig karma- fordi man har set sig sur på dem....
Avatar billede roenving Novice
31. juli 2004 - 02:18 #32
Ikke kun latterligt ...