Avatar billede the_gummiand Nybegynder
15. juli 2004 - 21:58 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Automatisk login

Hej

Jeg har downloadet noget Windows .NET Framework. Ved ikke om det er årsagen til problemet, men efter det er hentet, kan jeg ikke logge automatisk på. Inden den kommer ind i Windows, kommer der et login-vindue frem hvor jeg så skal trykke på brugeren. Før gik den bare automatisk ind i Windows.
Hvordan ændrer jeg Windows til automatisk at logge på igen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2004 - 21:59 #1
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
15. juli 2004 - 22:09 #2
Jeg synes ikke rigtigt det har hjulpet. Nu skriver den at den noget med at den ikke kan logge mig på, og så kommer det der login-vindue igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2004 - 22:35 #3
"Inden du dog dobbeltklikker på filen, skal du lige skrive dit brugernavn og adgangskode i filen, der hvor jeg har noteret det. Du kan gøre det ved at åbne filen i notepad."

Dobbelttjek lige at du har skrevet korrekt brugernavn + adgangskode for det skal virke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2004 - 22:36 #4
p.s. "Nu skriver den at den noget med..."

det kan jeg ikke bruge til en disse - jeg skal bruge den 100% præcise besked!
Avatar billede squashguy Nybegynder
15. juli 2004 - 22:41 #5
i stedet for et registry hack, så brug

kør->control userpasswords2
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2004 - 22:44 #6
Måske det er en god ting at fortælle hvad han skal gøre når han har kørt control userpasswords2 - det siger nemlig ikke sig selv helt :)
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
15. juli 2004 - 22:53 #7
Hvilken af de to metoder er bedst? Bare lige inden jeg gør mere...
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2004 - 22:55 #8
REG FILEN ER NEMMEST
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
15. juli 2004 - 22:57 #9
Ok. Årsagen til problemet kan det være det der jeg har downloadet? For hvis det er det, kan jeg så bare slette det igen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2004 - 23:02 #10
du skal ikke slette?

Du HAR husket at skrive det rigtige brugernavn + adgangskode i filen og gemt den, ikke sandt?
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
15. juli 2004 - 23:12 #11
Jeg er ikke lige helt sikker på hvor jeg skal skrive det. Hvis jeg dobbeltklikker på filen, spørger den om jeg vil tilføje oplysninger til registreringsdatabasen, men synes ikke jeg kan det hvor jeg skal skrive bruger og kode...
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
15. juli 2004 - 23:14 #12
Nå jo, det jeg spurgte om jeg skulle slette, var det der .NET Framework. Bare hvis det var årsagen til problemet.
Avatar billede squashguy Nybegynder
15. juli 2004 - 23:14 #13
2 metoder:

1. download en .reg fra internettet. rediger i den. flet den ind i databasen.

2. kør den indbyggede wizzard. fjern et flueben. tryk anvend. angiv brugernavn+password.

jeg synes nu 2eren er både nemmest og bedst.
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
15. juli 2004 - 23:16 #14
Jeg har prøvet at være inde i det der kør->control userpasswords2, men fluebenet er allerede fjernet...
Avatar billede squashguy Nybegynder
15. juli 2004 - 23:16 #15
sæt fluebenen igen og tryk anvend. og fjern det igen..
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2004 - 23:17 #16
Du kan godt slette .NET men dit problem vil desværre ikke forsvinde af det :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2004 - 23:17 #17
(så vidt jeg husker..)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2004 - 23:18 #18
gummiand> for at redigere i filen skal du højreklikke på den og vælge rediger
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
15. juli 2004 - 23:36 #19
Nu har jeg prøvet begge metoder, men hver gang jeg genstarter kommer der en besked frem om at jeg er nægtet adgang og jeg skal skrive brugernavn og adgangskode.
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
15. juli 2004 - 23:37 #20
Altså inden vinduet med login.
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. juli 2004 - 23:42 #21
http://firewalker.1go.dk/userpassword.png

LÆG MÆRKE TIL TEKST NEDENUNDER ;)

for du en 404 fejl når du klikker på billed-linket så kopier linket ind i adr.-feltet og tryk enter, i stedet for at klikke på linket ;)
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
15. juli 2004 - 23:45 #22
Når jeg nu skal skrive brugernavn og password, er det så noget jeg har skrevet da jeg installerede windows, eller skal jeg bare selv finde på noget? Oder...?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2004 - 23:48 #23
Du skal skrive det du angav da du installerede windows - har du ikke kodeord på lader du det felt være blankt
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
15. juli 2004 - 23:53 #24
Så virkede det vist. De andre gange har jeg skrevet et nyt password, men det skulle jeg så åbenbart ikke... Så blev jeg da det klogere :o)

Nå, skal i alle tre dele pointene eller hvad mener I? Bare to af jer eller måske bare den hurtigste... Ved ikke lige hvordan det plejer at blive gjort.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2004 - 23:54 #25
Ddet er op til dig selv - men man plejer at acceptere det svar der hjalp :)
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
15. juli 2004 - 23:57 #26
Hmm ok, men alle svarene var vel egentlig rigtige. Det var bare mig der gjorde noget forkert...

Er det så fint nok hvis I alle deler pointene?
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. juli 2004 - 23:59 #27
ska ikke ha nogen,supplerede bare
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. juli 2004 - 00:00 #28
bare giv dem til john, begge metoder er omtalt i hans link
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juli 2004 - 00:00 #29
det er 100% op til dig selv - det er ok vi deler hvis du syntes :)
Avatar billede the_gummiand Nybegynder
16. juli 2004 - 00:02 #30
Nå så får John bare pointene. Og tak for hjælpen da til jer alle.