Avatar billede kovalt Nybegynder
15. juli 2004 - 20:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til Interbase via ASP

Jeg har installeret intersolvs ODBC driver til en interbase database. Jeg har brug for at oprette en forbindelse til databasen via ASP.

På nuværende tidspunkt får jeg følgende fejl når jeg forsøger at regueste en dato eller et felt som indeholder et tidspunkt.:

[INTERSOLV][ODBC InterBase driver][InterBase]Dynamic SQL Error, SQL error code = -206, Column unknown, BOOKDATE, Client SQL dialect 1 does not support reference to DATE datatype

Jeg har ladet mig fortælle at dette problem kan undgås hvis man forbinder til Interbase med SQL dialekt = 3 - men spørgsmålet er hvordan.

Min connectionstring ser således ud:

Driver={INTERSOLV InterBase ODBC Driver (*.gdb)};Server="& strServerAdr &";Database="& strDatabase &";Uid="& strUsername &";Pwd="& strPassword

Jeg kan overhovedet ikke finde noget dokumentation på det nogen steder.

/Kovalt
Avatar billede kovalt Nybegynder
15. juli 2004 - 20:36 #1
Her er et eksempel på hvorledes SQL Dialect sættes til 3 - dette er dog for en anden driver:

http://www.historico.org/message.php/list/aspbrasil/id/6425
Avatar billede kovalt Nybegynder
15. juli 2004 - 20:56 #2
der er også den her men det den handler mere om opsætningen af databsen.

http://www.techtricks.com/paradox/ibdialect.php
Avatar billede kovalt Nybegynder
15. juli 2004 - 20:57 #3
jeg har ikke selv administratorrettigheder på DB - jeg har blot fået at vide at jeg skal connecte ved brug af Dialect = 3
Avatar billede kovalt Nybegynder
19. juli 2004 - 15:01 #4
lukker