Avatar billede themunk Nybegynder
11. juli 2004 - 21:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP min ip vil ikke ændrs

Hey eksperter...
min ip er sat til automatisk, og køre med internet over net router "bredbånd" men pludselig her for leden holdte mit internet op med at virke og der stod en normal ip i stædet for 10.0.0.1???????
håber nogen kan hjælpe mig....:)
Avatar billede peet-49 Novice
11. juli 2004 - 22:10 #1
Prøv at reesette din router, eller tage strømmen fra et stykke tid.
Avatar billede peet-49 Novice
11. juli 2004 - 22:11 #2
Hjælper det ikke, må du gøre det samme med ADSL modemet.
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juli 2004 - 22:44 #3
den har sikkert fået en 169.x.x.x adresse?
forsøg en ipconfig /release og derefter ipconfig /renew, hvis de ikke lykkes må du teste dine forbindelser til internetett: netkort , kabel, router, modem. hvad du nu har.
Avatar billede themunk Nybegynder
12. juli 2004 - 13:55 #4
øv øv det hjælper ikke den vil ikke give mig lov :(
Men der er nogle mærkelige symptoner jeg ikke kan genkende.
det er som om den vil adresser sig selv til et normalt netwærk i stædet for til net routeren??
inden mit net på pc'en når til routeren er der to switcher i mellem som fordeler nettet ud over ca 4 pc'er i huset. de virkrer fint men ikke min.
vi kan hæller ikke spille over LAN men det er mugligt at se hinanden og udveksle oplysninger og data???
når jeg skriver ipconfig /all så står der en automatisk ip, men der skulle jo stå 10.0.0.3 eller såddan ca. jeg har også slettet min driver og alt med til og installeret det igen men det hjalp ikke.
håber nogen kan genkende dette maridt......:)
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2004 - 14:04 #5
Nej vi kan ikke bruge de oplysninger til ret meget - vi skal se konfigurationen.
Lav en ipconfig /all - hj. klik på menulinien øverst i dos og vælg copy- paste den herind.
Den skal stå til autoip og auto dns på netkortet, hvis du bruger firewall så disable den - indtil videre
Hvad siger den til en ipconfig /renew?
Avatar billede themunk Nybegynder
12. juli 2004 - 15:01 #6
Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Denst
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 3:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Broadcom 570x Gigabit Integ
rated Controller
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0D-56-E9-36-E7
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse for automatisk konfiguration. . . : 169.254.42.123
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/Wireless LAN 2
100 3A Mini PCI Adapter
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0C-F1-25-76-00

hmmm før så jeg det ikke, men når jeg skriver renew så nægter den, men jeg så ikke at det var mit trådløse netwærk, hvordan gør jeg det ved net kortet
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2004 - 15:10 #7
For tredie gang HVAD SIGER DEN TIL IPCONFIG /RENEW?
Avatar billede themunk Nybegynder
12. juli 2004 - 15:14 #8
Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
C:\Documents and Settings\Denst.FUTTE>ipconfig /renew

Windows IP-konfiguration

Der opstod en fejl under forsøg på at forny grænsefladen LAN-forbindelse 3 : Der
blev forsøgt en handling på noget, som ikke er en socket.

Der kan ikke udføres nogen handling på Trådløs netværksforbindelse, når dets med
ie er afbrudt.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2004 - 15:19 #9
nå endelig - tak for svaret.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;817571 her er løsningen.
Muligt at dette fix kan løse samme problem. http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=257     download og kør winsockfix - fix - osv.

Nu virker det...så skal du bare tage en ipconfig /renew igen
Avatar billede themunk Nybegynder
12. juli 2004 - 15:31 #10
tak for hjælpen, jeg skriver fra min egen computer nu, tak :)
Avatar billede themunk Nybegynder
12. juli 2004 - 15:34 #11
ved godt jeg er lidt besværlig, men vil du ik hurtigt lige forfælle mig hvordan man finder ens routers ip "cybercity bredbånd" så man kan finde hinanden når man spiller online
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2004 - 15:36 #12
ok det lyder godt - ja sorry jeg blev lidt hys , men det var hvad der skulle til for at finde fejlen....tak for din hurtige feedback
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2004 - 15:54 #13
jo du bruger myip http://www.myip.dk/