Avatar billede xpi Nybegynder
06. juli 2004 - 18:05 Der er 8 kommentarer

Creative højtalerproblemer

jeg har et Creative audigy 2zs lydkort og et creative TD7700 (7.1) højtalersæt, problemet er bare at der praktisk talt ikke kommer lyd ud af mine 2 side højtalere og centerhøjtaleren. de 2 fronthøjtalere og de to rearhøjtalere, samt subwooferen kommer der fint lyd ud af. skruer jeg helt op for lyden (meget højt) kan man godt høre lyd i den men det er stadig lavt. (under calibreringen kan man kun høre de to fronthøjtalere men de andre svagt hvis man skruer helt op)
har kigget på alle de indstillinger jeg har kunne finde men der er i dem alle skruet helt op for volumen på alle højtalerne.
ps bytter jeg om på højtalerstikne bag på sub'en virker det på samme måde, bare med højtalerne byttet så det er ikke højtalerne der fejler noget...
nogen der har nogle ideer?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 18:30 #1
har du stillet lyden til surround.. i kontrolpanelet..?
Blot et bud..O)
Avatar billede xpi Nybegynder
06. juli 2004 - 18:32 #2
hvor præcist er det?
Avatar billede xpi Nybegynder
06. juli 2004 - 18:34 #3
hvis du mener kontrolpanel/sound and audio devices/voice/advanced (under voice playback) så står det til 7.1 suroundsound
Avatar billede xpi Nybegynder
06. juli 2004 - 18:37 #4
lige ledes under audio og speaker settings, samme sted...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 18:39 #5
er der ikke noget software med, der kan hjælpe dig..?
Avatar billede xpi Nybegynder
06. juli 2004 - 18:42 #6
nope.. der er noget til at calibrere højtalerne, men det hjælper ikke på det og der er nogle volumenjusteringsmuligheder for de forskellige højtalere i den medfølgende software, men der er skruet helt op for samtlige højtalere.. men de 3 af dem spiler alligevel meget lavt (så lavt at det som sagt kun kan høres hvis man skruer helt op for lyden, men så blæser jeg naboerne ud med de øvrige højtalere)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2004 - 19:30 #7
hvis du mulighed for det, så prøv dem på en anden pc.
Avatar billede xpi Nybegynder
06. juli 2004 - 20:45 #8
tjaa.. det har jeg ikke... ikke uden at flytte lydkort og det hele...