Avatar billede xpi Nybegynder
05. juli 2004 - 16:05 Der er 9 kommentarer

Windows fryser under opstart?

Jeg har reformateret og reinstalleret alting på min computer grundet at den var kraftit inficeret af virusser, men nu hvor jeg har den oppe at køre igen fryser den under opstarten hver gang jeg prøver at sætte mine ekstra harddiske til (har været taget fra mens jeg reformaterede og fik installeret alting igen).
den kan sagtens finde de ekstra harddiske i bios og jeg har prøvet at tilslutte dem begge, samt hver for sig én af gangen.
nogen der har nogle ideer om hvad der kan være årsag til mit problem?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
05. juli 2004 - 16:15 #1
Kører alle diske på IDE eller nogle af dem på SATA?
Avatar billede xpi Nybegynder
05. juli 2004 - 16:17 #2
alle sammen på ide. de virkede også før jeg reformaterede
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
05. juli 2004 - 16:36 #3
Måske har du helt styr på dette men ellers: Check...
1. Du har systemdisken som primær disk (jumpet som master) på den PRIMÆRE controller? (se hvor systemet finder den under boot)

2. Hvis en ekstra disk sættes på samme kabel SKAL den derefter være jumpet Slave.

3. Hvis de to diske sættes på sekundær controller SKAL den ene være Master og den anden Slave...
Avatar billede xpi Nybegynder
05. juli 2004 - 16:39 #4
yup... det er de.. desværre kan man næsten sige, for ellers havde det jo været nemt og hurtigt løst =0/
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. juli 2004 - 16:45 #5
sidder master diskene sidst på kablet ?
Avatar billede xpi Nybegynder
05. juli 2004 - 18:41 #6
ja
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. juli 2004 - 18:50 #7
ok,har du prøvet at loade enten failsafe eller default settings i BIOS inden du installere ? forslår det fordi jeg på mange maskiner har oplevet at det har hjulpet
bare et bud ;)
Avatar billede xpi Nybegynder
05. juli 2004 - 19:01 #8
Hmmm.. ikke lige præcis, men vil jo desværre kræve at jeg starter forfra igen. =0( Har i andre bud inden jeg eventuelt prøver dette?
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. juli 2004 - 19:09 #9
du ka da prøve at jumpe diskene som kabel select for at se om det sq gøre en forskel
ellers ved jeg ikke lige hvad jeg skal foreslå,men der ka komme andre forbi med friske bud ;)