Avatar billede n2d Nybegynder
01. juli 2004 - 22:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

vil ikke formatere

min bærebare vil ikke formatere den fryser også når xp vil formatere
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juli 2004 - 22:30 #1
Hvordan forsøger du at formatere ? (detaljeret)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juli 2004 - 22:33 #2
Tænkt eksempel:
Du forsøger at formatere en diskette - og den fryser.

Mulige løsning:
Du kan jo først prøve med en systemgendannelse :
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse.
Vælg det nærmeste tidspunkt, hvor du ved det virkede.
Vær opmærsom på, at programmer installeret efter det valgte tidspunkt forsvinder og opsætningen bliver sat som den var på det pågældende tidspunkt.

Har du forsøgt med en systemgendannelse og det ikke har hjulpet, kan du prøve nedenstående, som vil rette op på småfejl i filsystemet !
Start - Kør - Skriv - sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

sfc = (S)ystem(F)ile(C)hecker

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.

Hjælper det heller ikke må du i gang med en rep.
Sådan foretager du en reparation af Win XP eller Windows 2000 -

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Nedenstående link er en god hjælp.

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
01. juli 2004 - 22:36 #3
link til fromsej's fdisk artikel, bemærk du skal bruge google's cache, da han har slettet den..

www.eksperten.dk/artikler/122+fdisk+artikel+site:eksperten.dk&hl=da" target="_blank">http://www.google.dk/search?q=cache:SuMqB54FS0wJ:www.eksperten.dk/artikler/122+fdisk+artikel+site:eksperten.dk&hl=da
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
01. juli 2004 - 22:37 #4
sorry, forkert spørgsmål :(
Avatar billede n2d Nybegynder
01. juli 2004 - 22:58 #5
der er under installtion af xp at den fryser . efter 2 timer har den formatert 6 % af en hd på 6gb kan det være en hardware fejl
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juli 2004 - 23:09 #6
Det kan det godt.
Har du prøvet at slette alle partitioner og derefter oprette nye, inden du formaterer ?
Avatar billede n2d Nybegynder
01. juli 2004 - 23:17 #7
den er færdig kassert der er gået et stik af bundkortet .du får tak for dit forsøg ,hvordan tildeler jeg dig point?
Avatar billede n2d Nybegynder
01. juli 2004 - 23:19 #8
prøv igen
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juli 2004 - 23:19 #9
?
Avatar billede n2d Nybegynder
01. juli 2004 - 23:21 #10
har lige givet mig selv point det går sku godt
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juli 2004 - 23:21 #11
Når du selv tager dem, kan jeg jo ikke få nogen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juli 2004 - 23:22 #12
Men pyt med det for denne gang :o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juli 2004 - 23:23 #13
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Det gør du ved at markere brugernavnet i boksen til venstre, og klikke på enten Accepter eller Afvis.
Disse står lige over det felt hvori du skriver dine indlæg.

Hvis der er flere svar:
1: Alle svar har været gode og hjulpet dig, så markerer du alle navnene i navneboxen, og trykker på accepter, så bliver point delt lige imellem svarerne.

2: Et svar var bedre, men de andre har også hjulpet dig, så trykker du på avanceret, og tildeler hver svarer det antal point du synes.

3: Der var kun et svar du kunne bruge, så markerer du det navn med det brugbare svar og trykker accepter, på den måde bliver alle andre svar samtidig afvist.

Et spørgsmål er først lukket når du har accepteret et eller flere svar.