Avatar billede martin_moth Mester
30. juni 2004 - 14:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Acad 2000: Exit af viewport

Hvis jeg i mit layout laver en viewport, kan jeg jo skifte  mellem selve viewporten og selve layoutet ved at dobbeltklikke hhv. inden i viewporten (derved aktiveres viewporten, og jeg kan fx. zoome inde i viewporten) og uden for vievporten (derved aktiveres selve layoutet, og jeg kan f.eks. zoome uden at det påvirker zoomindstillingen i viewporten.

Smart nok

Men hvad hvis jeg i mit layout zoomer så meget ind, at jeg er helt inden for viewportrammen. Hvordan kommer jeg så tilbage og aktivere selve layoutet - jeg kan jo ikke dobbeltklikke udenfor viewporten når jeg ikke kan se uden for rammen?

Er der en kommando der skifter fra "layoutview" til "viewportview"?
Avatar billede dla Praktikant
30. juni 2004 - 14:45 #1
Neden under kommandolinien er der et gråt område der viser koordinater, snap, grid osv. Den sidste knap skifter mellem Model og Paper space
Avatar billede martin_moth Mester
30. juni 2004 - 14:53 #2
Hvor er jeg dum. Selvfølgelig...