Avatar billede xuser Nybegynder
26. juni 2004 - 15:01 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvilket webcam

Greetings!

Jeg vil ha' et nyt webcam. Jeg har 250,- til rådighed og jeg har allerede en god mikrofon. Det skal kun anvendes til webcam-chat.

Hvad bør jeg kigge efter?

Mvh
TH
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
26. juni 2004 - 15:11 #1
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=69608 en lille smule dyrere men helt klar at anbefale!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. juni 2004 - 17:06 #2
De helt billige webcams, klare sig ikke så godt ved "dårlig" eller "hygge" belysning. Så der skal være ordentligt blus på, for at kunne bruge det til noget ordentligt.

Jeg har selv den gamle udgave af dette kamera: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=42894 den jeg har er æggeformet, men det er den bedste investering jeg har gjort. Spar du op hen over sommeren (du skal alligevel væk fra computeren og have noget luft) så får du et mere brugbart kamera, som du vil beholde i mange år, uden at skulle irriteres over kvaliteten.
Avatar billede xuser Nybegynder
26. juni 2004 - 17:25 #3
Grænsen er 250,- og kan _ikke_ overskrides.

Prøv igen.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
26. juni 2004 - 17:29 #4
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. juni 2004 - 17:52 #5
elskermad.dk>> Ja quickcam er den klassiske, det som vi har her (der er netop det du linker til) er bare vild ringe, med det samme der ikke er fuldt oplyst! Men hvis det er budgettet, så er det budgettet. Der er dog også: http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=47&Parent=&Producent=0&Max=250&Soegeord=&Direction109=2&Sorted109=&Direction198=2&Sorted198=&Direction640=2&Sorted640=&Direction110=2&Sorted110=&Equal201=&Equal203=&Submit.x=8&Submit.y=12
Avatar billede xuser Nybegynder
26. juni 2004 - 18:22 #6
james_t_dk - Den liste har jeg også kigget i, men hvad skal man holde sig fra?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. juni 2004 - 18:26 #7
xuser>> læs de to første linier i mit første indlæg!
Avatar billede xuser Nybegynder
27. juni 2004 - 11:25 #8
james_t_dk - Hvis du ikke kan hjælpe mig med at finde et kamera så hold dig væk!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2004 - 11:58 #9
Xuser>> køb et Philips. Men forvent ikke det store af det.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2004 - 13:09 #10
xuser>> for lige at uddybe. Jeg er glad for mit philips, der er en lidt dyrere udgave, det er et godt kamera. Til sammenligning har min kæreste det billige Logitech kamera. Det er den værste gang l**t jeg længe har oplevet, det skal virkeligt bruge meget lys, for at lave rimelige billeder. Min kærestes søster har det billige creative kamera. Men bruger det ikke, hun er for skuffet over kvaliteten!

Køb et billigt kamera, men prøv det først, og prøv det under forskellige lysforhold. Det er så trælst at skal sidde med en 40W spot op i ansigtet for at dem i den anden ende skal kunnese ens ansigt.

Som sagt har jeg kun gode erfaringer med et lidt dyrere philips kamera. Desværre er det også kun det lidt dyrrere philips kamera der har oplysninger om minimums belysning..... (1 lux, hvilket svare til den mængde lys et starinlys afgiver på 1 kvadrat meter)
Avatar billede xuser Nybegynder
27. juni 2004 - 13:34 #11
james_t_dk - Det Philips opfylder jo ikke kravene... Det primære krav er MAKS 250,- !!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2004 - 13:41 #12
Hør her! Det billigste Philips er 245kr. excl levering. Hvis det er for dyrt, pga. levering.

Så køb det her:http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=75106 det er da så billigt at det er lige til at smide ud, hvis det ikke kan det du vil!!!

Du skal bare være opmærksom på at du muligvis skal have en del lys på dig selv, for at kunne tage rielige billeder, ellerbruge det til video.
Avatar billede xuser Nybegynder
27. juni 2004 - 14:02 #13
Jeg har oplevet Philips - ikke værd at skrive hjem om.

Læs øverst oppe hvilke krav der sættes til kameraet. Det skal ikke anvendes til noget der ikke er nævnt i det oprindelige indlæg.
Der kan ikke fraviges fra de oprindelige krav.

Jeg kan ikke se hvor du, james_t_dk, er så vild med at svare/kommentere, når dine bud ikke er istand til at overholde de simple krav der er givet. Det er måske det ene, sølle, lille point du er så vild efter at gafle?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2004 - 22:28 #14
xuser>> Du vil se at jeg ikke har svaret siden mit første bud, og det skal jeg undskylde ikke overholdt dine krav, da det var priser excl forsendelse. Det kamera jeg foreslog 27/06-2004 13:41:57 kan bruges til det du vil, det er billigt og inden for dit budget. Jeg anbefaler noget andet, det er uden for dit budget, men det er tiladt at komme med gode råd.

I mit indlæg af 26/06-2004 17:52:17 kan du se alle de kamera der er inden for dit budget (excl forsendelse) det er et svar på dit spørgsmål. Du skal bare vide at der kan være behov for ekstra lys, for at få rimelige billeder (der ikke er grynede) ud af disse produkter. Hvilket jeg allerede i mit svar af 26/06-2004 17:06:38 gør opmærksom på. Hvis du er ligeglad med billedkvaliteten og lysfølsomheden, så køb det billigste. Det kan bruges til webchat, det kan de alle, og lever dermed op til dine krav!

Desuden er jeg ikke her for points. Hvilket du også vil kunne se i mange af de spørgsmål jeg deltager i. For min skyld kan du selv tage dine points. Du får sikkert brug for dem til noget andet!

Men husk at hvis billedet er mørkt og grynet, så er løsningen mere lys, eller et mere lysfølsomt webcam.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2004 - 22:46 #15
disse 3 kamera: http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=47&Parent=&Producent=0&Max=170&Soegeord=&Direction109=2&Sorted109=&Direction198=2&Sorted198=&Direction640=2&Sorted640=&Direction110=2&Sorted110=&Equal201=&Equal203=&Submit.x=18&Submit.y=12

Kan leveres til din dør, inden for dit budget. Når det er det der er dit budget, så er det lige meget hvilket et du vælger! Så vælg det du syntes der ser bedst ud. Logi techen har dog den højeste opløsning, men man bruger sjældent så høj opløsning ved webcamchat!
Avatar billede xuser Nybegynder
28. juni 2004 - 09:06 #16
james_t_dk - hold dine råd for dig selv. Jeg gider dig ikke mere.
Avatar billede xuser Nybegynder
28. juni 2004 - 09:07 #17
Spørgsmålet er lukket. Det kan åbenbart ikke lade sig gøre at _LÆSE_ fucking dansk!!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. juni 2004 - 18:15 #18
Nu skal jeg svare dig på hvad man bør kikke efter.
- Opløsning.
- Frames per sekund.
- Lysfølsomhed.
- Tilslutning (USB/Ethernet).

Dit budget gør at der kun er USB kamera der passer!

I mit første indlæg skriver jeg:
De helt billige webcams, klare sig ikke så godt ved "dårlig" eller "hygge" belysning. Så der skal være ordentligt blus på, for at kunne bruge det til noget ordentligt.

Derudover skal du altså kun kikke på maks opløsningen og hvor mangen billeder det kan klare per sekund. Inden for dit budget kan de alle klare 30 billeder per sekund, så skal du bare beslutte dig for en opløsning.

Jeg håber at du i fremtiden er bedre til at uddybe hvad du ønsker, i stedet for at fare i flæsket på folk, der bare vil hjælpe, med gode råd. Et godt råd er ikke et svar, men noget der leder dig hen imod et svar.