Avatar billede daniel24 Nybegynder
23. juni 2004 - 12:23 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

windowsprogrammer på MAC

Nu har jeg efterhånden læst en del om muligheder for Windowsbaseredeprogrammer på MAC, men kunne godt tænke mig at høre eksperternes meninger :-)

Jeg har kender virtualPC som ikke er optimalt til windowsprogrammer, men der er vist kommet et nyt program der hedder darwin, som ikke engang kræver windows?

Kender i disse eller andre programmer der kan køre windowsprogrammer, vil jeg meget gerne høre fra jer.

Mange tak

Daniel
Avatar billede straszek Praktikant
23. juni 2004 - 14:00 #1
Jeg kender ikke til andet en virtual pc.

Darwin er ikke noget program,  men den bagvedliggende unixkerne som osx bygger på.
Avatar billede daniel24 Nybegynder
23. juni 2004 - 14:22 #2
Jeg har lige købt den nye powerbook G4 1,5 ghz, er den kraftig nok til at køre virtual pc flydende?
Avatar billede straszek Praktikant
23. juni 2004 - 14:24 #3
Ja, det kommer naturligvis an på hvilke programmer du har tænkt dig at køre, men ja, det burde ikke være noget problem.
Avatar billede egonspock Seniormester
23. juni 2004 - 19:05 #4
Jeg finder at min Powerbook har svært ved at håndtere XP i VPC 6, så hvis du har mulighed for at installere en ældre version af Windows, hvis det altså går, så som 98 eller Windows NT eller 2000, vil det gøre din oplevelse noget mere flydende, men forvent ikke at du bare kommer i nærheden af at afvikle krævende spil på den ;-)
Avatar billede ferdinand.k Mester
24. juni 2004 - 07:07 #5
Den nyeste version af Virtual PC siges at være omtrænt 30% hurtigere, så det er nok værd at satse på dén... Mener det er version 7 der er den nyeste...