Avatar billede Rasmusjc Juniormester
21. juni 2004 - 15:48 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hold oversigt

Hej Eksperter.

Jeg hjælper til med en hjemmeside for en fodbold afdeling. Har dog ikke det store kendskab til "svært" programmering.
Men der er 15 hold fra sandkasse til oldboys hvor der er billede profiler med navn og fødselsdag og nogle også antal mål og
1-holdskampe.
Lige nu bruger jeg et javascript. Men når en ny sæson begynder er der nogle der rykker op i rækkerne andre forlader klubben og alt i alt utroligt meget redigering.

Derfor ville jeg hører jer om der er nogen der har et forslag eller en løsning på mit problem.

Mvh Rasmus Christensen
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 15:50 #1
Det nemmeste ville nok være at lave det i ASP eller PHP og gemme det i databaser. Derudover burde du lave færdige skabeloner, så du kunne rykke den ene op eller den anden ned, indtaste mål etc.
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
21. juni 2004 - 16:04 #2
Problemet er bare jeg har ingen anelse om hvordan det skal laves.
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 16:08 #3
Ok. Det kræver en hel del kodning på en del sider, afhængigt af hvor meget der skal med. Har du et til siden?
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 16:09 #4
Har du et link til siden, skulle der står :oD
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
21. juni 2004 - 16:16 #5
Det jeg bruger nu kan du se her http://www.eksperten.dk/spm/510526

Det er sådan set lige meget med hvordan siderne er lavet nu det betyder intet, jeg vil ikke have noget imod at bruge tid på at ligge det ind i hvordan det nu end skal gøres hvis det kan spare mig tid i den lange ende.
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 16:23 #6
Ok, det med at knytte billedtekst til uploadede billeder roder jeg selv meget med i ASP i øjeblikket. Det driller noget mere end jeg havde regnet med.

Men grunden til, at jeg spurgte efter et link var fordi det kunne være rart at se hvor mange data du præsenterer på din side. Men du vil måske helst holde linket for dig selv?
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 16:29 #7
Mht. din sidste kommentar i det andet spørgsmål, så er det ASP, og evt. MS Access - databaser du skal have. Linux, PHP og MySQL er billigere, men jeg kender det ikke.

Så er der mulighed for at sende mails med f.eks. JMail (en mailkomponent), hvis du har behov for det. ASPImage til billedbehandling, og Dundas Upload (til upload af billeder). Der er mange muligheder, men der er mange hosts. Jeg er selv ved at samle erfaringer af brugere her fra E, som kan anbefale/fraråde div. hosts.
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 16:54 #8
Et hotel med ASP, MS Access, ASPImage 2.x, Dundas Upload, Jmail, FP-extensions m.m. koster 400-450 pr. år. Så det synes jeg ikke selv er nogen formue.
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
21. juni 2004 - 17:40 #9
Skal jeg så spørge i et andet forum?
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 20:51 #10
Ret beset skulle det vel være oprettet i ASP eller PHP, men det er jo svært at vide, når man ikke ved hvad det skal laves i :o)

Problemet er lidt, at det hele skal laves, og det bliver et halvstort arbejde. Men jeg ville søge i ASP-kategorien og prøve at forstå, hvordan man opretter formularer, sender data ned i databasen v.hj.a. de formularer, hiver dem ud på siden, som skal vises til publikum, oprette login etc.

Du har ikke et link, så jeg kan se hvor meget du vil have trukket ud?
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
22. juni 2004 - 14:45 #11
Her kommer det steen :O) www.faarvangfodbold.dk
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. juni 2004 - 18:36 #12
Ok, der er jo en del, men jeg kan se du har PHP. Så har du garanteret også MySQL-database. Det er absolut ikke umuligt at lave, men det kræver en del kodning og oprettelse af databaser. Hvis du ønsker at få lavet det i PHP, synes jeg du skulle oprette spørgsmål i PHP-kategorien. Jeg har set der er mange hårde nysere, der bare kan det der :o)

Vil du have lavet det i ASP, kan jeg sagtens hjælpe dig igang. Men det kræver så også, at skifter webhotel med ASP, MS Access, JMail etc.
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. juni 2004 - 18:38 #13
Jamen, det er da oplagt at få lagt det over i databaser, så du bare kan indtaste/rette i skabelonerne og lave database-udtræk. Så kører det :o)
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
22. juni 2004 - 19:51 #14
Vi har det her hos vores udbyder ASP/Php4/Perl + MySQL database

Ved ikke hvad der så er smartest
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. juni 2004 - 22:55 #15
Personligt er jeg ASP-mand. Men hvis du ikke er stærk i nogen af delene, kan det jo være hip som hap. PHP-folk sværger (selvfølgelig) til PHP, jeg sværger til ASP. Jeg vil så lige skynde mig at sige, at jeg ikke kan lave det for dig, men jeg kan hjælpe til med ASP, og det er der mange andre, der også kan.

Danmark er i kvartfinalen! FEDEST! :oD
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
13. juli 2004 - 13:21 #16
Har flyttet spørgsmålet over i ASP (ved ikke om det er nogen god ide)
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
13. juli 2004 - 13:23 #17
mente PHP
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. juli 2004 - 06:39 #18
Hjalp det? :o)
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
14. juli 2004 - 06:49 #19
Hjælpen er på vej hvis man kan sige det sådan Steen :O)
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. juli 2004 - 11:00 #20
Glæder mig på dine vegne :)

Husk at lukke spørgsmålet ;)