Avatar billede ber Juniormester
21. juni 2004 - 15:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forsvundet fra Google

I april havde Google fundet mit site, helt efter bogen. Et tjek i dag viser 0 hits. Er der nogen, der har et godt bud på hvorfor?

Er det muligt frit at afmelde (andres) sites? Se http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

Pft /ber
Avatar billede netpointers Nybegynder
21. juni 2004 - 15:14 #1
For at fjerne dit site helt skal man gøre følgende:

Hvis du ønsker at ekskludere hele din webside eller en specifik sektion (bibliotek) af din server fra Google's index, kan du lægge en fil i roden af det pågældende bibliotek med navnet robots.txt.

For at forhindre Google og andre Søgemaskiner i at finde din hjemmeside, placer følgene robots.txt i din "server Root"

User-Agent: *
Disallow: /

Det der imidlertid kan være tilfældet er at dit site har været nede da googlebotten sidste gang var forbi. Dette kan resultere I at google tror dit site ikke eksisterer mere. Man må så tilmelde sig igen og vente på botten kommer forbi igen.
Avatar billede ber Juniormester
21. juni 2004 - 15:22 #2
Tak for tilbagemeldingen. Det drejer sig ikke her om at fjerne et site - de sider, jeg ikke ønsker indekseret, er forsynet med robots.txt. Men tværtimod en forklaring på, hvorfor Google ikke giver de samme søgeresultater som i april måned.

Slettes alle tidligere hits, når google.bot'en kommer forbi? Har da hørt om problemer med at få gamle sider slettet.

Jeg undersøger, om mit webhotel har haft nedetider, men jeg regner ikke med, at det kan være grunden.

Mit sidste ?
Avatar billede netpointers Nybegynder
21. juni 2004 - 15:32 #3
udover nedetid som forklaring så har google lavet en del om i deres algoritmer i perioden marts-maj. Vi laver SEO på godt 33.000 websites og disse er alle væltet en del op og ned i denne periode. Forklaringen kan altså også være at google's nye algoritmer rater dit site anderledes e.v.t. slet ikke rater dig.
Er dit site fuldstændigt forsvundet fra google?
Må man få at vide hvad det omtalte site hedder?

P.s. Nej man kan ikke afmelde andres site.
Avatar billede ber Juniormester
21. juni 2004 - 15:49 #4
Tak for hurtigt svar.

Har kontaktet min udbyder - og der har ganske rigtigt IKKE været nedbrud i de seneste måneder. De ændrede algoritmer kunne være årsagen, hvad ved jeg! Du kan jo tjekke mine søgeord på sitet, hvis du har tid, og det er relevant. Foreløbig har jeg tilmeldt mig igen.

Send en mail til april snabel a post7.tele.dk, så får du linket. Her hedder jeg helst ber. Og på Google finder du mig ikke p.t. :-)
Avatar billede ber Juniormester
27. september 2004 - 15:44 #5
->netpointers

Læg venligst et svar, så jeg kan give points. Og tak for hjælpen
Avatar billede ber Juniormester
15. december 2004 - 12:21 #6
->netpointers

Lægger du ikke et svar?
Avatar billede dmcn Praktikant
18. december 2004 - 21:03 #7
Jeg tror desværre ikke du skal regne med meget fra netpointers side - brugeren er ikke aktiv: http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=netpointers
Avatar billede ber Juniormester
18. december 2004 - 22:50 #8
Tak for hintet. Er fristet til at give dig points, men det går nok ikke.