Avatar billede pedepede Nybegynder
18. juni 2004 - 12:21 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Default værdi på checkbox

Jeg har et checkbox-felt der hedder SkjulBestilling hvor choices listen kun består en linje: Kan ikke bestilles | 1
Jeg vil gerne have, at der som default er hakket af i denne linje. Hvordan gør jeg det? Jeg har prøvet at skrive alt muligt i Default Value for feltet, men der sker intet. Der må være noget jeg har overset eller skrevet på forkert måde, men hvad????

Mvh
Peter
Avatar billede jogii Nybegynder
18. juni 2004 - 12:24 #1
Sæt default værdi til enten
"1"
eller
"Kan ikke bestilles"
Avatar billede mmmtm Nybegynder
18. juni 2004 - 12:25 #2
Der skal bare stå "1" (inkl. anførselstegn) i default value
Avatar billede jogii Nybegynder
18. juni 2004 - 12:30 #3
Under visse omstændigheder kan det være nødvendig at skrive
Kan ikke bestilles | 1
om til
Kan ikke bestilles|1        (uden mellemrum)
Det husker jeg engang var nødvendig i version 4.6.x og via HTTP
Avatar billede pedepede Nybegynder
18. juni 2004 - 12:50 #4
Jeg har som det allerførste prøvet begge løsninger. Altså både "1" og "Kan ikke bestilles", men der sker altså ikke en pind. Jeg bruger v5.0 og det er kun til intern brug (ikke http).
Avatar billede jogii Nybegynder
18. juni 2004 - 13:09 #5
Så må det være definitionen af din CheckBox der er noget galt med.
Start med noget der virker. Sæt felttypen fra CheckBox til Text og se om Default Value nu bliver "1".
Skift derefter type tilbage til CheckBox og angiv 1,2,3,4,5 som muligheder, sæt "2" i Default. Kontroler at "2" bliver valgt.

Jeg kommer lig i tanke om at der er en "ny" egenskab på nøgleordsfelter der hedder "Allow keyword synonyms". Den skal være sat.
Avatar billede pedepede Nybegynder
18. juni 2004 - 13:28 #6
Ehmmm.... Hvor finder jeg "Allow keyword synonyms"  ???
Avatar billede jogii Nybegynder
18. juni 2004 - 13:30 #7
Jeg ved ikke om den var der i R5. Men i ND6 findes den nederst på andet faneblad (samme faneblad hvor du angiver "listen")
Hvis den ikke er der i R5, så er den mao. slået til.
Har du prøvet det andet jeg skrev?
Avatar billede pedepede Nybegynder
18. juni 2004 - 13:39 #8
Jep, nu har jeg. Det I har beskrevet virkede på et andet felt. Jeg må have lavet en fejl et andet sted. Hvis du vil have nogle points, så send et svar ellers overdrager jeg dem til mmmtm.

Takker!!
Avatar billede jogii Nybegynder
18. juni 2004 - 13:45 #9
Så pyt da,  vi kan jo altid dele i porten :-)