Avatar billede fqthjoe Nybegynder
17. juni 2004 - 12:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

INotes / Webaccess problemer med vedlagte filer

Hej eksperter.

Vi har en blanding af klienter og Inotes.

Problemet er med vedlagte filer:
Når vi sender imellem klienterne ingen problemer.
Når vi sender fra klienter til INotes ingen problemer.
Når vi sender fra INotes til klienter ingen problemer.

Når vi sender fra Inotes til Inotes - PROBLEMER...
Man kan ikke åbne de vedlagte filer eller downloade dem.
Release 6.5

Nogle der har en ide ?

vh thjoe
Avatar billede jogii Nybegynder
17. juni 2004 - 12:39 #1
Hvad står der i persondokumenterne i NAMES.NSF? Jeg anbefaler følgende:
Format preference for incoming mail:    "Keep in senders' format"
Jeg har set problemer nå den stod til "Prefers MIME" (selvom det nok er det Lotus anbefaler for rene DWA og POP3/IMAP4 brugere)
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
17. juni 2004 - 12:54 #2
Der står "desværre" allerede "Bevar i afsenders format".
Så det er ikke det, øv....
Avatar billede jogii Nybegynder
17. juni 2004 - 13:32 #3
Hvordan med mail der kommer fra internettet?
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
17. juni 2004 - 15:23 #4
Ja, det virker fint nok.
Avatar billede jogii Nybegynder
17. juni 2004 - 15:28 #5
Prøv at ændre indstillingen for 2 brugere til "prefers MIME". Lad dem sende til hinanden med bilag. Undersøg mailene.
Det jeg så var at man godt kunne åbne bilagene med Notes klienten.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
18. juni 2004 - 08:10 #6
Har lige prøvet at ændre dette. Men desværre stadigvæk samme problem...
Avatar billede jogii Nybegynder
18. juni 2004 - 08:21 #7
Er bilagene tilgængelige via Notesklient?
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
18. juni 2004 - 08:45 #8
Ja, der kan jeg fint åbne eller gemme dem.
Avatar billede jogii Nybegynder
18. juni 2004 - 08:51 #9
Prøv at gå på databasen med en ikke IE browser. Så får du mulighed for at anvende det "gamle" webinterface. Prøv at se om dette interface har det samme problem.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
18. juni 2004 - 09:37 #10
Ok. Kan godt følge dig, men desværre "ikke" muligt eller rettere en "acceptabel" løsning, da jeg har ca. 50 INotes brugere fordelt i hele landet, uden klient installeret. Og de kører IE6.
Nogle ideer ?....
vh thjoe og takker indtilvidere for deltagelsen; dejligt at kunne få input fra andre...
Avatar billede jogii Nybegynder
18. juni 2004 - 09:43 #11
how, det var ikke nogen løsning, blot et led i undersøgelsen om hvad der er galt. Hvis det virker med OldWeb, så er der noget galt med NewWeb. Hvis det heller ikke virker, er der måske noget galt med HTTP-task
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
19. juni 2004 - 22:22 #12
Nej ved godt det ikke var en løsning. Tjekker lige op på indstillingerne i Serverdokumentet, og ser om der noget "mystisk"...
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
22. juni 2004 - 10:41 #13
Rodede lidt med serverdok. og justerede på Timeout under Internetprotol/HTTP.
Så nu virker det.
Tager for deltagelsen.
vh thjoe
Avatar billede jogii Nybegynder
22. juni 2004 - 10:56 #14
Hvad ændrede du til hvad?
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
22. juni 2004 - 19:53 #15
Under TimeOut:
TimeOut for vedvarende tilslutning:720 sek. så man bevarer loginsession i 2 timer.
AnmodningsTimeOut 10 sekunder
Input/output : 10 sekunder.
Herefter når jeg så vil åbne/downloade vedhæftede filer tager det ca. 10 sekunder før den åbner filer. Den var åbenbat blevet sat til 360 sek.!!!.
Men tænker stadig på, om man kunne nøjes medet af punkterne.. ?