Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2004 - 11:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formler i artikler

Hvad med muligheden for at få vist formler i artikler.

Som et eksempel:
http://planetmath.org/encyclopedia/BinaryTree.html

Formlerne er lavet som billeder genereret ud fra Latex.
Avatar billede snowball Novice
17. juni 2004 - 11:11 #1
Er der er reelt behov for sådan en feature!? Udover http://www.eksperten.dk/artikler/322 synes jeg ikke læst nogen artikler som reelt kunne gøre brug af det!?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2004 - 14:19 #2
Hm.

En generel mulighed for billeder syntes jeg kunne være nyttig.

Jeg ser heller ikke det store behov for formler.

Men det er tit at forskellige diagrammer (E/R i database kategorierne,
UML i programmerings kategorierne) kunne være nyttige.

Jeg tvivler dog meget på at det vil være muligt at lave en effektiv
og robust teknisk løsning.
Avatar billede soreno Praktikant
17. juni 2004 - 15:47 #3
Det kan da ikke være videre kompliceret at lave en "upload af billeder" funktion til artikler. Det kunne f.eks. være et krav at billeder skal være komprimerede og have en maks. størrelse (bredde x højde og størrelse i bytes).
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2004 - 11:06 #4
Ok, det kan godt være at behovet for formler er til at overse, men mere generelt vil det være rart med muligheden for at illustrere sine artikler med små, evt. sort/hvide billeder.

Hvis artiklens forfatter havde behov for at skrive en formel, kunne den inkluderes som et billede, som i ovenstående link.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2006 - 21:52 #5
Efter at have afprøvet artikelsystemet selv kan jeg se at formler, billeder og diagrammer er det mindste problem...