Avatar billede all_for_you Nybegynder
16. juni 2004 - 13:27 Der er 12 kommentarer

Hvordan optimerer jeg søgning på Google.com/dk?

Hej.

Jeg skal optimerer en hjemmeside, så den kommer øverst i google.dk/.com.

Umiddelbart kan man lave nogle "kampagner" hvor man kan tilføje søgeord. Det lader dog til at det ikke virker godt nok, da jeg er interesseret i at få siden op som sponserlink i toppen.

Søg fx på Forhandlingsteknik. Du ser sikkert et link i højre "MBA-niveau". Det samme firma skulle gerne komme frem i toppen som sponserlink - men det gør det ikke.

Er der en som kan hjælpe med at optimere siden?

Skriv evt. til toke@desert.dk for mere info.

Tak
Avatar billede voirsous Nybegynder
16. juni 2004 - 13:42 #1
vil du optimere siden så den kommer blandt de normale søgninger eller vil du købe en plads?
Avatar billede all_for_you Nybegynder
16. juni 2004 - 16:15 #2
Vi skal ligge øverst i søgningen bland ca. 10 ord under det fremhævet link som hedder Sponsorede links. Se et eksempel her: http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&q=vvs De to som ligger øverst - samme placering skal vi have under vores søgeord.

For tiden er vi ude i højre side med sponserlink, men dette giver ingen hits.
Avatar billede ahave Nybegynder
16. juni 2004 - 16:48 #3
Prøv at søg under artikler, der er et par gode artikler om det emne..
Avatar billede voirsous Nybegynder
16. juni 2004 - 17:32 #4
all_for_you det lyder som noget i skal snakke med google.com om, da det jo er en service i betaler for.

Vh. Casper
Avatar billede voirsous Nybegynder
16. juni 2004 - 17:32 #5
+skal betale for.
Avatar billede all_for_you Nybegynder
16. juni 2004 - 17:38 #6
Ja det ved jeg. Men nu har jeg skrevet 10 mails med "Jens" fra Google, og han har endnu ikke kunne hjælpe os!

Det underlige er at ingen af vores søgeord er besat med andre sponsorere. Dog har det ikke været muligt at finde en person som kan få os op i toppen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juni 2004 - 21:49 #7
Jeg har skrevet denne artikel der vil kunne hjælpe dig, og måske også skræmme dig lidt

http://www.eksperten.dk/artikler/224
Avatar billede all_for_you Nybegynder
16. juni 2004 - 21:53 #8
Bufferzone. Mange tak - jeg har allerede læst den. Den var god. Jeg registrer mig under OPD nu. Det er meget underligt på Google. En gang var firmaet blandt de to øverste i fremhævet sponserlink - men nu er de ikke.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juni 2004 - 21:57 #9
google har rettet en del i deres aloritme inden for de sidste par måneder, og der er sket meget både godt og skidt, du kan stadig ikke helt stole på googles resultater, da de tilsyneladende stadig retter på tingene
Avatar billede all_for_you Nybegynder
16. juni 2004 - 21:59 #10
Tak - det er næsten uprofessionelt administreret!

Meget ustabilt
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juni 2004 - 22:08 #11
Som du måske ved, har google meget stærke rødder i Stanford University i USA. Bl.a. derfor søger google hele tiden at udbygge/optimere deres algoritmer og systemer. I denne forbindelse skal man huske at google er til for brugerne, altså dem der søger oplysninger, og ikke webmasterne. Det giver jævnligt nogle, for web masterne, uhensigtsmæssigheder.

Heldigvis for os er google faktisk repræsenteret i de bedste fora om den slags på nettet, www.webmasterworld.com bl.a) så de hører hvad vi siger, og for det meste retter de sig også efter de råd de får. Google erfaktisk meget rimelige i den retning
Avatar billede all_for_you Nybegynder
16. juni 2004 - 22:43 #12
Nej det vidste jeg faktisk ikke. Men til gengæld er det et faktum, at når man fx søger på Forhandlingsteknik, kommer det mest useriøse firma frem, som jeg ikke kunne forestille mig brugerne ville stille sig tilfreds med.

Det er klart det hele vises ud fra nogle formularer og algoritmer, hvorfor det kan være svært at ramme plet hver gang, men samtidig er det underligt, at variationen er så varierende, som den har været for min klient.