Avatar billede jette0302 Nybegynder
14. juni 2004 - 14:07 Der er 2 kommentarer

fast sideopsætning for en forespørgsel

jeg har tit brug for at udskrive forespørgsler liggende og uden margener og synes at det er irriterende at jeg hver gang skal ind og definere det - kan jeg fastlåse en sideopsætning i forespørgsler? (ikke så den gælder alle, men individuelt)
  - jeg er nybegynder hos Jer og er lidt i tvivl om pointgivningen så bær´ over med mig hvis de 15 point er for lidt! hilsen jette
Avatar billede hanson Nybegynder
15. juni 2004 - 16:17 #1
Hej Jette

Ja du kan godt gemme sideopsætningen i et script.

Gå først til det layout du ønsker at printe, og print ud som du ønsker det.

Derefter skal du i scripts menuen og oprette et script.

I scriptet markerer du at page setup skal udføres uden dialog og at  print/pagesetup skal restores.

Kør scriptet direkte fra menuen - eller tilføj en knap scriptet.

Du kan altid ændre scriptet senere hvis du ønsker en anden form for udprintning.
Avatar billede jette0302 Nybegynder
16. juni 2004 - 11:15 #2
hej hanson
hvad er scripts menuen og hvor ligger den? (det er i en access database)
hilsen jette