Avatar billede dsj Nybegynder
12. juni 2004 - 17:43 Der er 1 løsning

Stored procedure: Fange antallet af berørte rækker

Jeg har en procedure som opdaterer nogle rækker i en tabel:

CREATE PROCEDURE SP_UPDATE
AS
    DECLARE @updated int

    UPDATE tabel SET... WHERE...

    IF (updated > 10)
    BEGIN
        ...
    END
GO

Hvordan fanger jeg så antallet af opdaterede rækker, så jeg kan bruge det umiddelbart efter. F.eks. kunne det tænkes at man ville køre en INSERT, hvis ikke UPDATE'n lykkedes, i tilfælde af at rækken man ville opdatere, ikke eksisterer og derfor skal oprettes.
Avatar billede dsj Nybegynder
12. juni 2004 - 17:55 #1
@@rowcount returnerer antallet af berørte rækker fra sidste afviklede forespørgsel.