Avatar billede thyriel Nybegynder
09. juni 2004 - 00:35 Der er 2 kommentarer

PHP billede galleri med mulighed for at begrænse adgang

Jeg er den heldige ejer af et digital kamera, og vil gerne kunne dele det materiale dette producerer med familie og venner, men har ikke lyst til at alle og enhver kan se billederne.

Jeg står derfor og mangler et galleri (til både billeder og video) der kan køre på PHP (safe mode) og som lader en begrænse adgangen til galleriet, såvel som billederne selv.... (i de løsninger jeg har kigget på, kan man godtnok oprette private gallerier som kun kan ses af medlemmer, men er man lidt kreativ kan man bare pege sin browser mod album mappen og så gætte navne på billed filer for at se dem)

Nogen der kender et en løsning der (virkelig) lader en begrænse adgangen til billeder for medlemmer ? (lidt i stil med hvad pron sites gør)

OBS: galleriet kører på en shared server (freepaq.dk) så fancy opsætninger af servere er ikke muligt ... chmod er omkring det mest avancerede jeg kan gøre.

Der er adgang til PHP, Perl, Og en mySql Database.

På forhånd mange tak.

Thyriel
Avatar billede thedeathart Nybegynder
09. juni 2004 - 00:50 #1
du kan evt. bare sætte et login-system på siderne, så er det godt beskyttet.
Avatar billede dennismp Nybegynder
09. juni 2004 - 01:12 #2