Avatar billede fqthjoe Nybegynder
07. juni 2004 - 14:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Modtagelseskvittering - adviseret

Hvis jeg nu sender fra A til B og beder en modtagelseskvittering bliver B ikke adviseret om dette.
Kan det ikke lade sig gøre at B for en "advarsel" om at der sendes en kvittering til afsender ala i Outlook ?

vh thjoe
Avatar billede lrh Nybegynder
07. juni 2004 - 14:32 #1
Den bedste måde at lave det på i Notes - efter min mening - er at ændre i designet på  Inbox folderen så der vises et ikon for alle mails med kvittering på.

Gøres ved at sætte en ekstra linie i kolonnen med ikoner :
iconThree := @If(ReturnReceipt = "1"; 91 ; 0);
iconOne:iconTwo:iconThree

der viser bombe ikonet ved modtagelseskvittering.

Man kan så evt lave en simpel action der fjerner kvitteringen ved at sætte ReturnReceipt = 0 hvis man vil gi brugerne mulighed for lidt privatliv...
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
07. juni 2004 - 14:53 #2
Ok, forstår godt meningen. Men Kan du guide mig lidt mere mht. ændringerne.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
07. juni 2004 - 15:00 #3
Foriøvrigt, i desgineren viser et fuldt billede. Hvordan er det nu du får databaserne vist i venstre side (de seneste åbne baser m.m.)
Avatar billede lrh Nybegynder
07. juni 2004 - 15:15 #4
lidt mere - du har allerede fået koden! ;-)

Ikke så meget mere i det. Der er en kolonne i Inbox'en der viser ikoner. Ret den fra at være noget i stil med:

iconOne := @If(!varTaskIcon; 133; @If(tmpIcon = ""; 0; tmpIcon));
iconTwo := @If(iconOne=124;0;CSisPrivate="1"; 164;  isImportant="1"; 150; 0);
iconOne:iconTwo

til

iconOne := @If(!varTaskIcon; 133; @If(tmpIcon = ""; 0; tmpIcon));
iconTwo := @If(iconOne=124;0;CSisPrivate="1"; 164;  isImportant="1"; 150; 0);
iconThree := @If(ReturnReceipt = "1"; 91 ; 0);
iconOne:iconTwo:iconThree

Dvs en ekstra linie der chekker om modtagelseskvitteringer slået til og viser et valgfrit ikon hvis det er tilfældet.
Virker forresten både på version 5 & 6.

og ellers sig præcist hva du er i tvivl om så skal jeg prøve at svare ...
Avatar billede jogii Nybegynder
07. juni 2004 - 15:46 #5
Jeg kan iøvrigt anbefale de viderudviklede postkasser fra OpenNTF
http://www.openntf.org
De plejer at indeholde både ikon i oversigten og når man går ind og læser mailen, bliver man forinden spurgt om man vil fjerne adviseringsmarkeringen, så man kan læse mailen alligevel uden at der bliver sendt modtagelseskvitteringer.
Hvilken version af Notes er der tale om?
//Jörg
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
07. juni 2004 - 20:13 #6
Lotus Notes 6.5
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
07. juni 2004 - 21:01 #7
Irh
Virker perfekt...Takker.. kunne selvfølgelig være rart, at man bliver spurgt om der skal sendes en kvittering eller ej. Men så må jeg hellere kigge på openntf.org. om jeg kan se hvad der skal ændres, da disse sikkert er som engelske templates.
Avatar billede jogii Nybegynder
08. juni 2004 - 08:08 #8
Ja du har ret, OpenNTF er altid på engelsk. Men koden kan sikkert kopieres fra skabelonen. Den er ihverttilfælde ikke skjult :-)