Avatar billede le_bon Nybegynder
07. juni 2004 - 11:16 Der er 27 kommentarer

Forklaring til karma-angivelser! (Diskussion/Forslag)

Hej Alle,

Jeg ved ikke med jer andre, men jeg er ved at blive godt træt at folk giver karma uden at skrive en tilhørende kort bemærkning,  evt. med spm-angivelse.

Man kan ikke bruge en karma-angivelse til noget som helst, hvis man ikke får forklaret hvorfor man har modtaget den givne karma. - Så har man jo ikke en ærlig chance for at ændre på det folk åbentbart er utilfredse med! Det er bestemt ikke konstruktivt, nærmere destruktivt for hele Ekspertens karma! Jeg sidder i hvert fald og bliver godt indebrændt og sur på Eksperten og dens brugere, når jeg ser de der negative karma-angivelser uden forklaring. (- Ikke bare mine egne, men også andre profilers karma)

Jeg ved godt det ikke er den første tråd der startes om emnet, men jeg syntes at systemet som det er nu, er misvisende. Og jeg kan godt se problemet med "hævnaktioner" i forbindelse med dårlig karma, hvis karma automatisk bliver underskrevet med navn, men hvad med at give det et shot i en periode, og se om folk ikke er voksne nok til at tage saglig kritik til sig. Når man ved at en karma-angivelse bliver underskrevet med navn, så vil man vere mere tilbøjelig til at skrive en god forklaring med evt. spm-reference, ellers er man jo sikker på en "hævnaktion".
- Så kan man ikke bare smide omkring sig med dårlig karma!

Den positive karma er jo dejlig at få, men det er den negative karma der skal være konstruktiv, og gøre Eksperten til en "dengseklub", hvis I forstår! ;o) Det modsatte er tilfældet på nuværende tidspunkt.

Mvh.
le_bon
Avatar billede ird Praktikant
07. juni 2004 - 11:58 #1
Kan kun sige jeg er 100% enig med dig, og dette vil nok gælde 80% af alle andre brugere herinde :)

Tjek min karma - den er blevet til E's legestue :)
Men er 100% på du/vi ligeså godt kan opgive at ændre funktionen. Karmaen er sådan set okay efter min mening, det er bare snothvalpene der trække den ned i sølet!

Fortsat god dag

//Ird
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. juni 2004 - 12:48 #2
"dengseklub", Det er ikke kun karma, der kommer ned i sølet. Spørgsmålene - uha*G* der kommer flere og flere af den slags her- min computer kører af helvede til, hvad er der galt? Det er ved at komme ned på T.... U. niveau.
Et surt opstød- måske. Eller en konstatering?
Avatar billede ird Praktikant
07. juni 2004 - 12:50 #3
:D
Avatar billede le_bon Nybegynder
07. juni 2004 - 13:10 #4
Er der en co-admin der kan forklare mig hvorfor det er fuldstændig udelukket at modificere karmafunktionen?

magictouch > ...jeg er ikke helt med på hvad du mener? :o)
Avatar billede ird Praktikant
07. juni 2004 - 13:13 #5
Der er ikke co'erne der styre dette. Det er udelukkende admin der styre dette sjov.

info@eksperten.dk du kan evt skrive til ham :)
Avatar billede le_bon Nybegynder
07. juni 2004 - 13:18 #6
Ahhh....Det var måske ikke en dum idé! ;o)
Avatar billede ird Praktikant
07. juni 2004 - 13:20 #7
Men regn ikke med svar...

Men du kan ligeså godt opgive. Karmaen bliver ikke ændret :)
Avatar billede le_bon Nybegynder
07. juni 2004 - 13:27 #8
Får jeg en Ku Fu-is hvis jeg får den ændret?
Avatar billede ird Praktikant
07. juni 2004 - 13:28 #9
du får 10 *G*
Avatar billede mrssanta Nybegynder
07. juni 2004 - 13:53 #10
magictouch - R måske een af dem du refererer til? Må sige at jeg følte mig lidt stødt. Står der nogle steder at man skal være ekspert for at få lov til at spørge i dette forum?? Troede jo netop at fordi de fleste herinde er dygtige, at så var det lige det rigtige forum at henvende sig i når man bare er en dum bruger som mig!
Lene
Avatar billede exp Juniormester
07. juni 2004 - 14:06 #11
mrssanta >>
Det er også korrekt - eksperten er til for alle.

Hvad man til gengæld nogen gange savner, er, at folk lige læser deres spørgsmål igennem en ekstra gang, inden de trykker "Opret"... mendet er en helt anden sag :-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. juni 2004 - 15:07 #12
mrssanta> næh, jeg referer ikke til nogen bestamt;) det jeg mente var- lidt om  hvordan, den kører a h til, altså lidt flere detaljer om problemet, Ellers kan det nemt udvikle sig til en spørge konkurrence;)

le_bon>>nej, ok. det var nok lidt "galde" der trykkede;)
Avatar billede fromsej Praktikant
07. juni 2004 - 17:33 #13
Det at man kan give karma anonymt er og bliver fuldstændig tåbeligt, men det bliver ikke ændret der er kun en måde, nemlig at hver gang man får en sviner anonymt, opret en tråd i Coadminkategorien og giv fjolset svar på tiltale.
Det ændrer intet, men så har man da haft den tilfredsstillelse, jeg morer mig i hvert fald hver gang, og lægger ikke fingrene imellem.
Le bon:07/06-2004 13:27:28>>Du får en kasse af mig, IRD er bare en fedter.v.*G*
Mrssanta>>Eksperten er til for alle, derom hersker ingen tvivl, det Magictouch mener er at jo flere oplysninger vi får jo hurtigere kan vi løse problemerne, at vi sommetider er nødt til at stille supplerende spørgsmål, for at kredse os ind er et nødvendigt onde, men alle der taler pænt og opfører sig pænt får hjælp i den udstrækning vi kan, og den er stor. ;o)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2004 - 19:26 #14
le_bon>

Jeg har lige kigget dine karmaer igennem.

Og hvis du sammenholder den ene dårlige karma med tekst og de gode karmaer
med tekst, så bør du ikke være i tvivl om hvad folk vurderer dig på.
Avatar billede le_bon Nybegynder
07. juni 2004 - 20:37 #15
arne v >> Helt klart! Der er åbentbart mange herinde der ikke kan lide en humoristisk bemærkning i dette gravalvorlige forum ( ;o) ). - Og jeg bliver tildelt karma ud fra mit humør og ikke fra mine kompetencer herinde, da jeg ikke er en af "supereksperterne". Men mit humør er altid højt, og jeg har aldrig prøvet at genere nogen herinde, så jeg skal vel bare lade være med at kombinere fagligheden med humor, for så tror folk at jeg er useriøs.

Derfor er det også meget federe når folk giver en forklaring på deres mening, for jeg fatter ikke hvornår det er jeg har spredt dårlig karma herinde.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2004 - 20:48 #16
Du kan vælge at stoppe med dine humoristiske bemærkninger.

Eller du kan vælge at fortsætte med dem og acceptere at der er stærkt blandede
meninger om dem. Ca. 60% for og 40% imod.

Du skal ikke nødvendigvis have som målsætning at opnå perfekt karma.

Men karma giver dig en indikation af hvad folk mener om dig.

Men der står ingen steder skrevet at du skal stå på hovedet for at forbedre
din karma.

Men man kan jo altid tænke lidt over tingene.
Avatar billede mat Nybegynder
07. juni 2004 - 20:58 #17
kollektivet tillader ikke humor, men rolig, så snart vi er færdige med at assimilere dig vil din humor forsvinde og du vil blive kedelig og grå som kollektivet (og hvis du er heldig vil der stikke printplader ud af dine kinder). Surrender to the hive, resistance is futile.... ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
07. juni 2004 - 21:12 #18
I ser sq for meget Star Trek.*GH*
Avatar billede le_bon Nybegynder
07. juni 2004 - 21:13 #19
HAHA!! (Nu skal du fandeme få med karma øksen, mat!)

Arne v >> Ja ja, jeg må vel acceptere at min humor stinker, selv om jeg ikke er meget for det...Måske admin vil oprette en slags "tosseboks" her på Eksperten, hvor jeg kan sidde og prutte for mig selv(?) - Dér skal nok blive en hyggelig karma!

P.S. Jeg står bestemt ikke på hovedet for at forbedre min karma, men sådan en high-society-jet-set-trendsetter som mig bliver nødt til at tænke på hvad andre folk mener om een!
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. juni 2004 - 06:40 #20
le bon> Ang. din sidste sætning, et uundgåeligt spørgsmål- hvorfor?
Avatar billede le_bon Nybegynder
08. juni 2004 - 09:52 #21
magictouch >> (Du er godt nok tidligt ude af fjerene!) - Fordi det er sundt engang imellem at se sig selv lidt udefra. Finde ud af hvordan man egentlig går rundt og tér sig over for andre mennesker. Hvis du ikke har prøvet det, har du måske en oplevelse i vente! ;o)

(Jeg håber du var med på at den sætning du refererer til var lidt i spass)
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. juni 2004 - 10:41 #22
le bon> jeg er A menneske (tidligt oppe-tidlig i seng*G*)
Jo jeg opfattede det som lidt spøgefuldt;)

"Hvis du ikke" det har jeg prøvet, men er kommet frem til - vær dig selv. For du kan ikke gøre alle mennesker tilpas, og du kan heller ikke komme igennem livet, uden at bevidst/ubevidst træde nogen over tæerne, men det er dem det gør ondt på, ikke dig. Det gør faktisk alting nemmere for dig/mig.
Orv-det blev lidt dybsindigt, det her;)
Avatar billede ird Praktikant
08. juni 2004 - 10:43 #23
:D nej da
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. juni 2004 - 10:47 #24
ird> Godt der er liv i dig endnu*S*
Avatar billede ird Praktikant
08. juni 2004 - 10:51 #25
Ukrudt forgår sgu ikke så let  :))
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. juni 2004 - 11:04 #26
*GG*
Avatar billede le_bon Nybegynder
08. juni 2004 - 12:15 #27
Skal vi ikke bare blive enige om at lidt af begge dele - væren sig selv og lytte til andre mennesker - er den bedste løsning? Vi ved at spinde lidt ud af kontrol i den dybe ende her! ;o)