Avatar billede superfetz Nybegynder
07. juni 2004 - 09:52 Der er 4 kommentarer

Fonts via netværksdrev, hvordan?

Hey, jeg arbejder på et mindre reklamebyro, hvor vi er ved at drukne i fonts og vil gerne finde en løsning, hvor vi kan placere alle fonts centralt på et netværksdrev...

Vi har testet med Suitcase Server, men den gav en masse problemer med firewall osv.

Kan man ikke sætter den enkelte maskines font-mappe til at pege på et netværksdrev, eller har I en federe løsning??

Takker :)
/Superfetz
Avatar billede roenving Novice
07. juni 2004 - 17:55 #1
Prøv at se (på en enkelt maskine først !-) om du kan få noget ud af at rette denne registreringsdatabase-værdi:

Folder:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Nøgle:
Fonts
Avatar billede superfetz Nybegynder
14. juni 2004 - 00:22 #3
Hey, tak for jeres bidrag... men jeg tænkte på om man ikke kunne oprette et netværksdrev og bruge det som lokal font-folder på hver maskine - uden at skulle rode i registreringsdatabasen??

TAK!
Avatar billede roenving Novice
14. juni 2004 - 00:29 #4
Jeg ved ikke om du kan indstille det uden at skulle i registreringseditoren, men ellers er det principielt det, jeg mener ...