Avatar billede nUUK Novice
03. juni 2004 - 12:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Config. åbne port 8080 hvordan ?

Hej,

Jeg har en freeware KF Webserver v. 2.5 på min pc og jeg har downloaded den seneste version af freeware Zonealarm (5.0 osv.)

Hvordan åbner jeg specifikt for port 8080 og lukker for alt andet indgående trafik med undtagelse af mine downloads ?

Cheers

PS: - skal jeg evt. bruge en anden Firewall ?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2004 - 13:43 #1
Det kan du ikke med zonealarm. Du kan alternativt gøre det med tcp/ip filtering under egenskaber for tcp/ip -advanced...hvis du har windows?
Avatar billede nUUK Novice
03. juni 2004 - 14:24 #2
Hej dannyboyd !

Egenskaber for Internet Protokol > Generalt > Avanceret > Indstillinger (TCP/IP- filtereing) > Egenskaber

Er det her under 'UDP-Porte' at jeg skal specificere 8080 ?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2004 - 14:51 #3
nej under tcp porte skal du enable dem du vil have åbne. vælge "permit only" og "eanable tcp/ip filtering"
en god ide også at åbne port 80 og 20.
Avatar billede nUUK Novice
03. juni 2004 - 15:25 #4
Ok - det gik nemt nok ! Jeg ved ikke om jeg skal åbne en ny streng - men skidt jeg går lidt videre:
Er der noget specielt som taler for at jeg skal anvende Zonealarm i stedet for Win XP indbyggede Firewall når jeg har en lille webserver på min PC.

Hvordan sætter jeg den højste sikkerhed i zonealarm, men samtidig tillader folk at komme ind via min 8080 port ?

Skal jeg evt. disable deling af netværksdrev for de enkelte drev eller er det lige meget ?

  :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2004 - 15:36 #5
Jeg mener ikke du kan tillade en speciel port selektivt, men du kan da tillade de tilhørende services - jeg er dog ikke 100% klar over om det vil virke. men det opdager du jo
Behold du bare din deling af netværksdrev.
Avatar billede nUUK Novice
03. juni 2004 - 16:44 #6
Jeg er ikke helt med på det sidste !! - med tilhørende services !! - men nu til point !
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2004 - 16:48 #7
I zonealarm kan du give programmer/services adgang til nettet - men ikke direkte porte.
Avatar billede nUUK Novice
03. juni 2004 - 19:27 #8
Ok ! - er der andre freeware Firewalls du kan anbefale - hvad med Sygate personal firewall ??
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2004 - 20:13 #9
Sygate er god men den kan heller ikke det du efterspørger.
Avatar billede nUUK Novice
04. juni 2004 - 14:18 #10
Når, jeg fandt ud af det selv:

Jeg fjernede ZoneAlarm og aktiverede den indbyggede Firewall i win xp samt gik ind > Egenskaber for lanforbindelse > avanceret > indstillinger > Klik 'tilføj' Her indskrives dit Server navn samt Ip adresse og port nummer som skal åbnes.

Jeg lavede derefter en scanning med nedenstående og ganske rigtigt, alt er i stealth mode undtaget port 8080 som er åben. Det virker !!

Man kan iøvrigt chekke sin sikkerhed efter opsætning ved at scanne sin webserver med: http://scan.sygate.com