Avatar billede repsej123 Nybegynder
02. juni 2004 - 16:55 Der er 6 kommentarer

Få mappesti til formfelt

Er der nogen der kan hjælpe mig med, når jeg har en tekstfelt i en form, at der så er en knap der åbner et vindue med en browser, hvor man så kan vælge en lokalmappe og stien til mappen bliver tastet ind i tekstfeltet i formen.
Avatar billede roenving Novice
02. juni 2004 - 17:01 #1
?-)

<input type="file" onchange="this.form.minInput.value=this.value">

-- og hvis du ikke skal have filens sti men kun mappen, kan vi ikke gøre andet end at fjerne fil-navnet, da mapper ikke kan åbnes ...

-- og hvad i alverden vil du dog bruge det til ?-)

-- du kan jo ikke få meget gavn af at læse et tilfældig mappes sti på en klient ?o]
Avatar billede repsej123 Nybegynder
02. juni 2004 - 21:47 #2
Det virker jo helt fint til at finde stien til en fil, men jeg skal bruge stien til en mappe.... og det kan man ikke på samme måde...

Jeg skal bruge det til at folk kan sende stien til det indhold der skal brændes ned på en cd.... derfor er det vigtigt at det er mappen hvor det ligger i, og ikke en fil i mappen (det kan være at filerne ligger flere niveauer under den mappe der skal være i roden på cd'en.

Har du "roenving", eller er der nogen ander, der har nogle andre gode forslag. Siden er lavet i ASP og input sendes som mail med CDONTS.
Avatar billede roenving Novice
03. juni 2004 - 15:20 #3
Hvis du kan få brugeren til at vælge en fil i rod-biblioteket:

<input type="file" onchange="this.form.minInput.value=this.value.substring(0,this.value.lastIndexOf('\\'))">
Avatar billede repsej123 Nybegynder
07. juni 2004 - 13:45 #4
Det er ikke sikkert at der ligger en fil i roden, derfor skal det være mappen man vælger...
Avatar billede roenving Novice
07. juni 2004 - 16:21 #5
-- og det er den umulige opgave ...
Avatar billede repsej123 Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:15 #6
Der er desværre ingen af disse løsninger jeg kan bruge, men tusind tak for svarene.