Avatar billede hc-riis Nybegynder
01. juni 2004 - 23:34 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til lyd-samtale via Webcam

Jeg har anskaffet mig et Logitech Quickcam Pro (4000) som efter signende skulle have integreret mikrofon. Mikrofonen virker da ogå i online games og skype.... dog virker det ikke optimalt i online games, da jeg er nød til at åbne "quickcapture" og derefter minimere det til processlinien for i det hele taget at starte kameraet / mikrofonen.

Er det muligt at aktivere mikrofonen uden at skulle starte logitechs software ? ... lidt upraktisk... :) ..

Har prøvet at føre tale-opkald over MSN men får hele tiden meddelsen; Der er problemer med det netværk eller den computer, som du forsøger at komme i kontakt med. Prøv igen senere.

Skyldes det mit lydkort / driver / whatevah ?

MvH HC
Avatar billede espersen Novice
01. juni 2004 - 23:36 #1
et bud : aktivér evt. UNDP i din router (hvis ikke den er /kan aktiveres - så skal du opdatere routerens firmware (også kaldet CBOS hos nogle mærker)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
01. juni 2004 - 23:42 #2
Fejlmeddelelsen skyldes nok nærmere det espersen snakker om, nemlig at messenger ikke får adgang til at kommunikere via de porte den gerne vil.....

Har du en router eller hvordan er dit netværk sat op?

Angående lyden i messenger så prøv at køre: Funktioner -> guiden lyd & videojustering.

Der får du mulighed for at vælge dit webcam som mikrofon..... lige pt bruger messenger sikkert mikrofonindgangen i dit lydkort.. og der er der sikkert ikke tilsluttet en mikrofon.....
Avatar billede buddy45 Juniormester
01. juni 2004 - 23:45 #3
Jeg har samme Cam. Det er ikke alle jeg kan tale med over MSN Messenger. Så bruger vi skype til lyden og msn til video. Det kan fint køre sammen.
Avatar billede hc-riis Nybegynder
01. juni 2004 - 23:47 #4
Buddy45 > Bruger du din mikrofon i online games f.eks ? ...
Avatar billede hc-riis Nybegynder
01. juni 2004 - 23:48 #5
skarvenneverdies > Jo har en Router stående.... Har kørt guiden lyd og videojustering et par gange... men uden held... hvilke port nr kræver MSN til lyd ?
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
01. juni 2004 - 23:49 #6
buddy45 det må da være træls at skulle køre med begge dele.... :-(

Quickcam Pro 4000 fungerer fint med både billede & lyd i messenger, der må være tale om en opsætningsfejl.....
Avatar billede buddy45 Juniormester
01. juni 2004 - 23:49 #7
Nej - spiller ikke så meget. Bruger den kun til MSN Messenger.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
01. juni 2004 - 23:50 #8
hc-riis: hvilken router er det?  understøtter den UnDP???
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
01. juni 2004 - 23:51 #9
porte....

mener det er:
tcp 6891-6901
tcp 3389
Avatar billede buddy45 Juniormester
01. juni 2004 - 23:51 #10
Det skyldtes sikkert min ruter dengang (speedstream 2600). Efter jeg har skiftet har jeg ikke noget problem.
Avatar billede hc-riis Nybegynder
01. juni 2004 - 23:52 #11
Skarven > øhhh... en TDC router for noobs :P ... tror jeg :D asso sættes op ved hjælp af 192.168.1.1 ... er ikke stødt på noget UnDP....

Cam'et virker fint med CS f.eks.. men kræver at cam'et er tændt... dvs. åbne et logitech prog. for at tænde cam... men er det på nogen måde muligt at sætte cam'et til at tænde sammen mewd Win?
Avatar billede hc-riis Nybegynder
01. juni 2004 - 23:53 #12
skarvenneverdies > er det muligt at slå de eksakte porte op et sted ? :)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
01. juni 2004 - 23:57 #13
De fleste routere kan, som espersen siger, opdateres således at de understøtter UnDP.

UnDP er smart fordi automatisk åbner porte som et givent software har brug for... f.eks. MSN
Avatar billede buddy45 Juniormester
01. juni 2004 - 23:58 #14
Avatar billede hc-riis Nybegynder
01. juni 2004 - 23:58 #15
Har en SpeedStream 2601 router fra TDC:.. som jeg ikek ved om kan updateres...
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
01. juni 2004 - 23:59 #16
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
02. juni 2004 - 00:03 #18
sidste link var opradering af din router....
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
02. juni 2004 - 00:09 #19
jeg smutter for idag.... hygge
Avatar billede hc-riis Nybegynder
02. juni 2004 - 00:12 #20
Tror jeg bakser videre lidt endnu :) .... håber opdateringen af Firmwire og XP service pakken hjælper... :) ... tak for hjælpen indtilvidere
Avatar billede hc-riis Nybegynder
02. juni 2004 - 00:12 #21
Nånå... Q316397_WXP_SP1_x86_DAN var installeret og i en nyere version... :)
Avatar billede hc-riis Nybegynder
02. juni 2004 - 00:25 #22
Har åbnet de nødvendige porte, opdateret diverse ting Firmwire / xp opdatering... men stadig smme problem. Hvis jeg laver et tale + web cam opkald inden for netværket går lyd og billede fint igennem ..... Men jeg tror jeg vil lade det ligge... overlever nok, med skype som alternativ.

Den eneste ting jeg virkelig gerne vil have besvaret er, om man på en eller anden måde kan få Cam'et til at være tændt hele tiden, eller om en knap kan akktivere den uden at skulle åbne div. programmer først.
Avatar billede buddy45 Juniormester
02. juni 2004 - 17:13 #23
Her kan du downloade nyeste software til dit webcam (hvis du ikke allerede har den) - måske har den nogle funktioner du kan bruge. (Er selv ved at hente den)  ;-)
Avatar billede buddy45 Juniormester
02. juni 2004 - 17:13 #24
Avatar billede hc-riis Nybegynder
02. juni 2004 - 17:44 #25
Var installeret ;)
Avatar billede hc-riis Nybegynder
02. juni 2004 - 19:52 #26
Ser ud til at virke hvis man fjerne fluebenet i QoS-pakkeplanlægning, noget med nogle konflikter. Har løst alle mine problemer :) ....

Men i ska skam have points aligevel... skriv lige et lille svar ? :D
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
02. juni 2004 - 21:02 #27
Dejligt det virker - jeg springer points over....... hygge
Avatar billede buddy45 Juniormester
02. juni 2004 - 21:46 #28
Også her! - God fornøjelse :o)
Avatar billede espersen Novice
02. juni 2004 - 21:55 #29
springer også over ;o)
Avatar billede hc-riis Nybegynder
02. juni 2004 - 21:57 #30
Hvis i kommer på andre tanker så giver i lige et kald.. :)
Avatar billede hc-riis Nybegynder
21. juni 2004 - 18:50 #31
.