Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. maj 2004 - 18:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for at ændre et Svar til Kommentar og omvendt.

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig en funktion for at ændre et Svar til en Kommentar og omvendt.

Tit og ofte er der en der oprette et spørgsmål om noget helt fuldstændigt elementært med 200 Points.

Man fyrer lige 2 linier afsted som redder mandens dag, klikker som en vaner af for at det skal være et svar.

Smider en kommentar om at man ikke vil have points.

Manden acceptere sit svar alligevel, og så begynder hele smøren om snyd og fusk og dobbelt bruger og hvad ved jeg.

Denne funktion skal være tilgængelig for alle og ikke kun Pro medlemmer.
Avatar billede hcma Novice
28. maj 2004 - 18:52 #1
Det er suverænt spørgeren, som bestemmer, hvor mange point en "problemløsning" er værd. Vil da godt give dig ret i at 200 points for noget "indlysende" og nemt (for dem der ved det) er meget, men det kunne jo netop have været med til at redde dagen for spørgeren og derfor for ham/hun alle pointene værd.
Måske var det bedre at alle vænnede sig til kun at lægge kommentarer, som mange allerede gør, og først lægge et svar når spørgeren beder om det, da dette netop vil minimere risikoen for fejl-tildeling af points, samt yderligere mulighed for på opfordring at justere pointene.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. maj 2004 - 19:09 #2
Det er lige det der med at vænne sig til det at lægge en kommentar.

Når man i 99% af tilfældene lægger svar og har gjort det igennem de sidste par år, så er det ofte man bare gør ting på rygraden.

Det er en relativ let funktion som vil spare en del indlæg i databasen, også i forhold til det du beskriver catbody.

Men det kan godt være jeg skyder over målet her?
Avatar billede kbu Nybegynder
28. maj 2004 - 19:15 #3
100% enig med catbody
Avatar billede hcma Novice
28. maj 2004 - 19:15 #4
ved ikke om du skyder over målet.
jeg har vænnet mig til at lægge kommentarer. Er jo også meget lettere, da der jo pr. default er sat mærke i radioknappen ud for "Kommentar"
Avatar billede roenving Novice
28. maj 2004 - 19:24 #5
Det kan godt være, at det umiddelbart vil spare nogle indlæg i databasen, til gengæld skal der så lægges noget i loggen om, at et spørgsmåls status er ændret, og, afhængig af hvilken metode der vælges, skal der måske slås op i loggen for hvert eneste indlæg, for at finde ud af, om lige det har ændret status ...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. maj 2004 - 20:37 #6
Jeg havde nu ikke tænkt mig at gøre det så kompliceret.

Hvis en bruger ændre en kommentar til svar eller omvendt, så har det ikke nogen påvirkning på spørgsmålet som så, ikke nogen ændringer i forhold til reglerne (snyd og lign.) så om det er nødvendigt at gøre andet end at ændre den ene DB værdi som udgør om et indlæg er Spørgsmål eller svar (Ja/Nej eller 0/1 eller hvordan det nu lagres) syntes jeg ikke er nødvendig.

Evt. kunne man sende en mail til deltagere i spørgsmålet som man alligevel skulle gøre hvis man som catbody siger, lægger et svar til sidst
Avatar billede roenving Novice
28. maj 2004 - 20:40 #7
Men nu kører der altså en log ...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. maj 2004 - 22:49 #8
En alternativ løsning kunne være, helt at droppe de to forskellige muligheder. Hvorfor ikke blot nøjes med "kommentar", og så selvfølgelig gøre det muligt at tildele point til kommentarer?

I sidste ende er det jo alligevel spørgsmålsstiller der bestemmer hvem der skal have point.

Med den løsning slipper man for de mange indlæg med opfordringer om at smide et svar, til de der har glemt eller bevidst ikke lægger et svar.

"Keep it simple"... et herligt motto. :)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2004 - 03:27 #9
Enig med nanoq.

Og man slipper for brugere, der bare snupper pointene med en bemærkning om at han ikke kunne give point.
Avatar billede popsy Novice
29. maj 2004 - 11:05 #10
Jeg har tidligere efterlyst noget lignende, og synes stadig det ville være en god ide! http://www.eksperten.dk/spm/484861
Avatar billede popsy Novice
23. juni 2004 - 02:37 #11
Husk at lukke spørgsmålet igen :)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. juli 2004 - 22:51 #12
Lukket.