Avatar billede hamsjell Nybegynder
28. maj 2004 - 07:48 Der er 17 kommentarer

Windows Explorer går ned når jeg bruger tastaturgenvejen ALT E

Hvis jeg bruger tastaturgenvejen ALT E til at åbne windows explorer, kommer der en fejlmeddelse frem med ulovlig handling.
Ved nogen hvordan man kan afhjælpe denne fejl, altså uden at skulle geninstallere windows :-)
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. maj 2004 - 08:23 #1
er det en genvejstast du selv har lavet ? den almindelige er windowstast+E
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. maj 2004 - 08:24 #2
almindelige=indbyggede i windows ;)
Avatar billede hamsjell Nybegynder
28. maj 2004 - 08:47 #3
Sorry - det er selvfølgelig Windowstast + E (altså den indbyggede)
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. maj 2004 - 09:02 #4
okay ;) har du lagt mærke til hvornår problemet opstod,foreks efter installation af et program eller en opdatering ?
Avatar billede hamsjell Nybegynder
28. maj 2004 - 09:43 #5
Nej, jeg kan ikke definere hvad der har forårsaget denne fejl, Det er sikkert et eller andet programinstallation der har forårsaget det, kan man "overskrive" denne tatstaturgenvej et eller andet sted ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. maj 2004 - 10:06 #6
fandt dette omkring Tweak UI 1.33

"Repair hotkeys added to the Repair tab" her http://www.windows-help.net/windows98/tweakui2000.shtml , du ka osse hente den der eller hos microsoft
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp , måske det ka løse problemet ;)
Avatar billede hamsjell Nybegynder
28. maj 2004 - 10:55 #7
Har lige prøvet det - det løser det desværre ikke !
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. maj 2004 - 10:58 #8
øv og ok... skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din win cd i drevet
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. maj 2004 - 11:03 #9
tænker lige på,om du har scannet for virus med et opdateret virus program og evt en onlinescan ?
Avatar billede hamsjell Nybegynder
28. maj 2004 - 11:10 #10
sfc /scannow gav ingen bemærkninger, og jeg har scannet for virus.
Jeg forsøgte lige at oprette et alternativ tastaturgenvej til Explorer - det virker fint.
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. maj 2004 - 11:14 #11
det er normalt sfc ingenting siger... har du prøvet at genstarte maskinen ?
hvis det stadig ikke dur er der en repair http://www.windowsreinstall.com/install/win2k/repairw2k/page1.htm
Avatar billede hamsjell Nybegynder
28. maj 2004 - 11:32 #12
OK - efter genstart er det ikke løst.
Det med Repair, må lige vente.
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. maj 2004 - 11:33 #13
ok
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. maj 2004 - 11:55 #14
ved ikke om du har disse to programmer "Ad-aware" og Spybot - Search & Destroy ellers er de fornuftige at ha på sin pc (scanner for spyware,adware) ka henets her
Ad-aware: http://www.lavasoftusa.com/support/download/
Spybot: http://www.safer-networking.org/index.php?page=download
bare for at udelukke mulighed for at det er snavs der laver problemet..
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. juni 2004 - 08:12 #15
fik du løst problemet ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
04. juli 2004 - 06:51 #16
respons ?
Avatar billede hamsjell Nybegynder
19. juli 2004 - 08:24 #17
Sorry - det sene svar, jeg har scannet med ad-aware uden at det ændrede noget.
jeg forsøger med repair i denne uge