Avatar billede radion Nybegynder
26. maj 2004 - 18:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

MySQL vs. MS SQL

Hvor god er MySQL i forhold til Microsoft SQL?

Jeg tænker ikke med indbyggede funktioner osv. men mere hvor ligger smertegrænsen med antal samtidige brugere? Hvornår bukker en MySQL database under, og hvornår bukker en MS SQL under?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2004 - 18:17 #1
Man kan ikke sige noget om antal samtidige brugere. Det afhænger helt og
holdent af hvad de brugere laver.

MySQL MyISAM tabeller er formentligt det hurtigste der findes på
desktop hardware. Men du har ikke transaktions support med MyISAM tabeller.

MS SQLServer har bedre administrations værktøjer til at styre en stor
database med. Hvilket godt kan være vigtigt.

Og jeg er overbevist om at MS SQLServer performer bedre end MySQL på
highend hardware.
Avatar billede radion Nybegynder
26. maj 2004 - 18:26 #2
det der er tale om er hvor mange simple operationer de kan klare, f.eks. hvor mange der kan trække en select på samme tid.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2004 - 18:30 #3
Hvor mange records, hvor store records, hvor mange records ialt i tabel,
hvilken hardware etc. ?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2004 - 18:32 #4
Hvis du vil have præcise tal, så skal du prøve selv med dine data.

MySQL er gratis.

MS SQLServer Desktop Edition  er gratis.
Avatar billede radion Nybegynder
26. maj 2004 - 18:35 #5
Okay. Men der er vel en performance forskel på desktop edition og Entreprise?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2004 - 18:45 #6
MSDE har max. 2 GB i database størrelse og performance skalerer ikke optimalt
med mere end 5 samtidige connections.

Men det bør stadigvæk kunne give dig en brugbar indikation (medmindre det
skal køre på noget stort hardware og så er der efter min mening
ikke meget valg mellem de 2 databaser).
Avatar billede radion Nybegynder
26. maj 2004 - 18:49 #7
Det jeg gerne ville have fat i var hvor mange samtidige connections der kan være på mssql standard og entreprise edition. ved en operation som "Select * from Table" på en meget lille tabel med 10 rows og 200 records...
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2004 - 19:00 #8
Jeg mener iøvrigt at der eksisterer en Evaluation Version af Enterprise Edition
som du måske kan prøve med.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2004 - 19:03 #9
Antal samtidige connections i MS SQLServer er limited af memory.
Avatar billede radion Nybegynder
26. maj 2004 - 19:18 #10
arne_v : smid et svar og jeg siger mange tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2004 - 19:43 #11
svar