Avatar billede pedepede Nybegynder
26. maj 2004 - 13:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændring af værdi i afsenderfelt i mails

Jeg har en database der automatisk sender en mail til min mailbox (via @MailSend) når der bliver oprettet nye dokumenter. Afsenderfeltet (Who i mailsoversigten) står til at være den server hvor databasen er placeret. Dokumenterne indeholder blandt andet et afsender-felt hvor jeg kunne tænke mig at det var det der blev vist i stedet for servernavnet. Jeg prøvet at kalde feltet From, DisplayFrom og Principal i håb om at det så ville blive afspejlet i Mailsoversigen, men servernavet bliver stadig vist. Jeg tror det drejer sig om at kalde feltet det rigtige i min database, men ved ikke hvad det skal være. For det kan vel lade sig gøre at overskrive det der bliver sat ind pr. default?

Mvh
Peter Pedersen
Avatar billede wise Seniormester
26. maj 2004 - 13:41 #1
Skud fra hoften, jeg tror faktisk det er inetfrom
Avatar billede pedepede Nybegynder
26. maj 2004 - 14:11 #2
Desværre. Det var heller ikke denne... Andre forslag?
Avatar billede yeager Nybegynder
26. maj 2004 - 14:16 #3
Det er tilsyneladende et omfangsrigt emne du har fat i. Prøv evnt. at se på dette forum:
http://www-10.lotus.com/ldd/46dom.nsf/7d6a87824e2f09768525655b0050f2f2/d05e1d60da812fa3852568fe0040e47f?OpenDocument
MvH
Avatar billede pedepede Nybegynder
26. maj 2004 - 14:25 #4
Ufatteligt... Tænk at det der skal være så besværligt. :O(
Avatar billede yeager Nybegynder
26. maj 2004 - 14:35 #5
Det er vi vist mange der er enige med dig i..... Jeg accepterer langt hen ad vejen at det er server navnet der står som afsender. Håber at det kommer til at spille for dig. MvH
Avatar billede jogii Nybegynder
26. maj 2004 - 15:55 #6
Hvilken version af serveren?
Jeg mener at ved R5 er det serveren der står som afsender, I D6 er det brugeren der sidst har redigeret agenten (heller ikke altid godt).
Måske synes I det er besværligt, men det er den bedste (læs sikreste) måde at gøre det på. Det er ret svært at få en Domino server til at "lyve". Selv om man sætter "Principal" feltet, så medsender Domino stadig information om hvem den sande afsender er.
Avatar billede pedepede Nybegynder
26. maj 2004 - 16:01 #7
Skulle det mon virkelig være årsagen? Så forstår jeg ikke at det ikke er sikret bedre. Ifølge debatten på ovenstående link, kan det jo lade sig gøre - det er bare besværligt.
Avatar billede yeager Nybegynder
27. maj 2004 - 08:47 #8
Jeg tror at jogii mener at der "bagved" stadig er oplysninger om hvor mailen stammer fra. Jeg vil iøvrigt give jogii ret i at det er helt ok at der ikke kan fuskes med afsender alt for nemt.... der har vi nok af til dagligt i mængden af spam mails med spoofede afsenderaddresser.
Avatar billede noteshotline Nybegynder
06. juni 2004 - 21:34 #9
Man kan lade agenten køre som et Notes brugernavn i R6 - denne bruger skal have rettigheder til at køre agenten.

Hvis man vil have spøjse afsewnderadresser, så skal man bare benytte QuickPlace - der bestemmer man selv mailadressen donald.duck@andeby.dk kan sagtens oprettes men man får sjældent svar igen...

/Hans Holt
Avatar billede pedepede Nybegynder
07. juni 2004 - 09:09 #10
Jeg fik vist aldrig skrevet at vi bruger R5, men jeg skal have det i baghovedet til engang hvor vi opgraderer. Takker!

- Peter