Avatar billede nick-rasmussen Nybegynder
15. februar 2001 - 10:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Link til anden frame på hjemmeside

Jeg sidder med et problem som jeg ikke kan løse.Jeg har brugt dette script (Se link)til at lave en menu til en hjemmeside.
http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=71.
Nu har jeg så det problem at jeg gerne vil have min menu til at vise linket i en anden Frame.
Jeg har gjort Sætningen  <a href osv. passiv
og håber på at det kan løses ved at til føje noget til denne sætning.
onClick=\"location.href=\'debat.htm\';\"

--------------------------------------------
udklip af sætningen

<tr>
<td bgcolor=\"#e9e9e9\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"location.href=\'debat.htm\';\" >
<a href=\"debat.htm\">Debat</a></td>
</tr>

Håber at der er nogle som kan hjælpe

Venlig Hilsen

nick-rasmussen
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. februar 2001 - 10:43 #1
<tr>
<td bgcolor=\"#e9e9e9\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"location.href=\'debat.htm\'; TARGET=\"FRAMENAVN\"\" >
<a href=\"debat.htm\">Debat</a></td>
</tr>
Avatar billede Trine Nybegynder
15. februar 2001 - 10:43 #2
Du skriver target=\"link_du_ønsker.html\"

Trine / Misskat
Avatar billede Trine Nybegynder
15. februar 2001 - 10:45 #3
Sorry, Du skriver target=\"link_du_ønsker.htm\"

;-)

Trine / Misskat
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. februar 2001 - 10:46 #4
misskat<--> ? .htl? Så linker du da til en fil og foræller ikke noget om hvilken frame det skal være...

nick-rasmussen<-->
Eller måske sådan her:

  <tr>
<td bgcolor=\"#e9e9e9\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"location.href=\'debat.htm\'; TARGET=\"FRAMENAVN\"\" >
<a href=\"debat.htm\" target=\"FRAMENAME\">Debat</a></td>
</tr>
Avatar billede Trine Nybegynder
15. februar 2001 - 10:47 #5
Nåh ja...
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. februar 2001 - 10:50 #6
Det kunne f.eks være Target=\"Indhold\"
Avatar billede Trine Nybegynder
15. februar 2001 - 10:50 #7
Jep
Avatar billede nick-rasmussen Nybegynder
15. februar 2001 - 11:22 #8
Hej TommyF den nederste virker den der hedder
<a href osv.
Men ikke den øverste med onclick osv.

Det er den nederste jeg prøver at undgå...

Venlig Hilsen

nick-rasmussen
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. februar 2001 - 11:29 #9
Det kan jeg ikke regne ud, sorry.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
15. februar 2001 - 23:02 #10
nick-r> jeg vil lige fortælle dig, at der er åbenbart scriptfejl på tabellen, jeg har nemlig selv pillet ved den.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
16. februar 2001 - 01:25 #11
Tommy har ret......

det er
target=\"framenavn\"
der skal puttes ind i linket!
Avatar billede nick-rasmussen Nybegynder
16. februar 2001 - 07:22 #12
Hej Johannielsen

Du skriver at Tommy har ret gider du så ikke bevise det ved at skrive hvad der skal stå...

Hilsen

Nick-rasmussen
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. februar 2001 - 07:35 #13
<a href=\"debat.htm\" target=\"navn_på_den_ramme_du_vil_vise_siden_i\">Debat</a>

I den frameset fil der definerer rammerne skal target rammen være navngivet med det navn du bruger i target=
  <frame name=\"navn_på_den_ramme_du_vil_vise_siden_i\" ...>
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. februar 2001 - 07:36 #14
ezzuk<--> Prøv at læs artiklen, tror du ikke du har glemt det der skal skrives i toppen af siden?
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. februar 2001 - 07:49 #15
men hvis det skal virke som builders eksempel bør du angive rammenavnet BÅDE i TD\'en og i linket.
så hvis vi kalder rammen noget rimeligt såsom \"hovedramme\":

<td bgcolor=\"#e9e9e9\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"parent.frames.hovedramme.location.href=\'debat.htm\';\">
<a href=\"debat.htm\" target=\"hovedramme\">Debat</a></td>

Bemærk du skal ikke skrive target=\"xxx\" i en onclick event

mvh JakobA
Avatar billede nick-rasmussen Nybegynder
17. februar 2001 - 09:55 #16
Respect til jakoba Det virker det var godt du skal have mange tak...