Avatar billede freeman111 Nybegynder
22. maj 2004 - 21:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Firewall og netværk

Hvis man højreklikker på sin LAN-forbindelse i "netværksforbindelser", vælger egenskaber, klikker på fanen advanceret og sætter "HAK" i "firewall til internetforbindelse".

Jeg har Norten firewall installeret på min computer, virker den ikke ordentlig hvis der IKKE er et "HAK" i ovennævnte, eller er det ligemeget om der er "HAK" i når jeg i forvejen har Norten...???

Lidt rodet skrevet, men håber i forstår... Jeg har et billede hvis det evt. kunne hjælpe, - hvis en af jer kunne uploade det...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. maj 2004 - 21:22 #1
det kan jeg.. bartfreak@c.dk
men hvad er problemet.?
Avatar billede freeman111 Nybegynder
22. maj 2004 - 21:31 #2
Problemet er at jeg ikke ved om min firewall beskytter mig når der ikke er det der "HAK".
Avatar billede freeman111 Nybegynder
22. maj 2004 - 21:33 #3
billede sent...
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2004 - 21:36 #4
den firewall du får når du højreklikker på din netværksforbindelse og aktivere er XP's egen firewall, og den er ikke ret god.

Norton virker uafhængigt af denne firewall og det er den jeg vil anbefale at du bruger som minimum. At du har den anden slået til har ikke den store betydning
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2004 - 21:39 #5
Problemet med XP's egen firewall er at den kun håndtere indgående forbindelser. Det er for så vidt udemærket, men en personlig firewalls stærke side er dens mulighed for at håndtere programmer der startes på din maskine og forbinder sig ud. (trojanske heste og den slags) Dette kan XP's firewall ikke, Nortons' gør det udemærket.

Om ikke så længe unkommer XP service pack 2, den laver en masse rettelser til firewallen, og derefter kan det være at denne firewall bliver bedre end den er nu. Når SP 2 udkommer skal jeg nok kikke grundigt på hvilke ting den har ændret i XP's firewall og melde ud, hvis der er afgørende ting
Avatar billede freeman111 Nybegynder
22. maj 2004 - 21:41 #6
thx
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2004 - 21:41 #7
Nortons firewall er sammen med Mcafee og Sygates (den sidste er gratis) certificeret, så du kan roligt anvende den. Hvis du overvejer at få en ny, vil jeg stærkt anbefale at du kikker på den danske bitguard, der IMHO giver tanden bedre sikkerhed end de andre personlige firewalls. Den kan bl.a. styres fra en central server, den implementeres som en del af styresystemet, hvilket betyder at den ikke kan afbrydes, at den skulle køre hurtigere end de andre og at den fylder meget lidt.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. maj 2004 - 21:47 #8
jwg vil lige sige.. MS lukker en port, når der er et problem.. Norton.m.m.. overvåger alle /mange porte, og lukke ikke *exe filer ind de ikke kender..
Godt el. dårligt er op til en selv..O)
http://fp.tiscali.dk/fpe6x100713/ny_side_1.htm
her er billedet. lidt forsinket,.O/