Avatar billede narkona Praktikant
20. maj 2004 - 11:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke logge på

jeg har 2 pc'er. den ene (master) er direkte koblet til internettet og deler internet forbindelsen til den anden(slave).

lige pludseligt for ca 3uger siden er det sket at SLAVE pc'en ikke kan logge på msn eller windows messenger. man kan sagtens tjekke emails fra outlookekspress på en hotmail konto, og logge ind på hotmail.com. men når man forsøger at logge på messenger (msn eller windows) så sker der bare intet.

hvad kan problemet være.

jeg søger svar som kan afklare nogle "grå" områder jeg har inden for området,så jeg ikke bare geninstallerer begge maskiner, hvis det ikke viser sig at være løsningen.
Avatar billede kenp Novice
20. maj 2004 - 11:27 #1
du køre med nyeste udgave af msn! den er jo blevet opdateret for ikke så lang tid siden!
Avatar billede narkona Praktikant
20. maj 2004 - 11:37 #2
nyeste af alt, men det burde jo ikke på virke windows messenger. den er jo ikke blevet opdateret i 1½år.

jeg kan SAGTENS logge på windows & msn messenger med MASTER maskinen, men ikke på SLAVE. det er det som jeg ikke helt forstår!
Avatar billede kenp Novice
20. maj 2004 - 11:42 #3
Der er da lige kommet en ny udgave af msn som? så hvis det ikke er version 6.2 så kommer man ikke på! men det kan jo være du skal prøve at fjerne din netværks deling oså oprette den igen.
Avatar billede durany Nybegynder
03. juni 2004 - 01:43 #4
har du switch??? hva bruger du for at komme på nette i slave pc´en?
Avatar billede narkona Praktikant
03. juni 2004 - 08:20 #5
jeg har forsøgt at sætte internette direkte til slaven, og så kan den godt komme på messenger, dvs at der på min master pc ligger en blokering. jeg kører ikke med firewall og det har altid virket før, det eneste jeg har som er nyt er GIT som så også installerer winpcap 3.0.
jeg tror ikke at jeg kan få løst problemer herinde. så jeg stopper "legen" her. og trækker point tilbage da jeg ikke har fået løst problemet
Avatar billede narkona Praktikant
03. juni 2004 - 08:21 #6
skulle have været SVAR! sry