Avatar billede kimbruun Nybegynder
14. maj 2004 - 20:27 Der er 6 kommentarer

Tjek min HiJack og hjælp mig med stort problem

Når jeg går på internet er det forholdsvis langsomt sammenlignet med den forbindelse jeg har. sommetider genstarter min computer efter ngole få minutter andre gange går der længere.
En mere hyppig fejl er at jeg ikke kan opdatere min Norton Firewall, samt at når jeg har forsøgt så virker mit internet ikke længere, og jeg må genstarte for at gå på igen. Der er ingen problemer med maskinen, når internet ikke er tilsluttet.
Jeg har ledt efter orme - fandt ingen. Jeg har scannet for Spyware med Spybot og Ad-Aware. Jeg har kørt virus scan med norton og House Call - heller ingenting! Jeg har ledt efter Trojanske Heste med Trojan Hunter også uden resultat.

Sommetider fungerer mit internet, hvis jeg deaktiverer Norton FireWall - har kun gjort det i ganske få sekunder, så siden skiftede.

Min HiJack log ser således ud:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 19:01:44, on 14-05-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Kim\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] c:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MXO Auto Loader] C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.8\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra button: Yahoo! Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/7d90ae05585062/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

--- Netbank og digitalt certifikat slettet ---

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B4393FA5-8F22-4CC4-B713-BE12F9E9CDFE}: NameServer = 193.162.153.164 194.239.134.83

---------------------------------------------------------------

svchost.exe forsøger med jævne mellemrum at komme på internet. Skal den have lov til det?

Håber et par kloge hoveder kan være mig behjælpelig.

Mange tak....
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
14. maj 2004 - 20:36 #1
Jeg kan se af MXOALDR.exe at du har en extern Maxtor harddisk? Jeg går udfra du også har checket den igennem?
Bruger du Norton Antivirus?
Hvad mener du når du skriver at den genstarter...? Det kunne være et hardware relateret problem - RAM fx`?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2004 - 20:46 #2
Luk venligst her igen, du må ikke have to spørgsmål om samme emne.
http://exp.dk/spm/498369
Jeg har svaret der.
Avatar billede kimbruun Nybegynder
14. maj 2004 - 21:06 #3
Hmmm, kan ikke lukke...
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2004 - 21:16 #4
svar og acceptere dit eget svar
Avatar billede kimbruun Nybegynder
14. maj 2004 - 21:56 #5
LOL! OK....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. maj 2004 - 01:35 #6
Prøv igen - nu har du svaret og skal så markere din egen bruger nederst til venstre og først derefter klikke på Accepter *S*
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester