Avatar billede xuser Nybegynder
10. maj 2004 - 14:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Index-fejl på NTFS

Greetings!

Et par af mine diske melder index-fejl når der ligger store
datamængder på dem (og der er meget trafik på systemet). Jeg mistænker
strømforsyningen for at være for ustabil, da diske er blevet "tabt" af
systemet under dataoverførsel.

Problemet er opstået med en Seagate ST3160023A (IDE) og en Compaq
SCA-10krpm der ikke er i systemet pt.

OS: win 2k.

Pointsystemet regner jeg ikke for noget. Man hjælper hvis man er istand til det; livet i den frie verden.

Mvh
Avatar billede kbu Nybegynder
14. maj 2004 - 23:55 #1
"Pointsystemet regner jeg ikke for noget. Man hjælper hvis man er istand til det;"
Hvor mange har du hjulpet  ??
Avatar billede xuser Nybegynder
23. maj 2004 - 18:29 #2
"Hvor mange har du hjulpet  ??"

På eksperten: Ingen. Jeg regner ikke pointsystemet for noget. Jeg vil ikke hjælpe for at score nogle hurtige point. Jeg vil hjælpe, hvis jeg er istand til det.
På usenet, hvor der ikke er pointsystem - 1000-vis. Dér hjælper man hvis man kan. Det at hjælpe er belønningen i sig selv.
Avatar billede kbu Nybegynder
24. maj 2004 - 22:46 #3
Det er da en skam, at vi ikke her på eksperten har fået hjælp af dig, men at du kun henvender dig når du har behov for hjælp.
I øvrigt behøver man ikke at modtage points for sin hjælp.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 22:49 #4
kan også være kablet..
men check nogle af deres disktools.
http://www.seagate.com/support/disc/
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 22:52 #5
kom i tanke om.. kan man ikke stille DMA controlleren bufferen i enhedshådtering, til over 4 gb.?
og når du er der, så check hastighden pp diskene.
Og måske der er en opdate til chipsetet.
Avatar billede xuser Nybegynder
25. maj 2004 - 08:39 #6
Man behøver måske ikke at modtage point, men man _skal_ sætte point på højkant. Det er dér kæden hopper af for mig.
Avatar billede xuser Nybegynder
25. maj 2004 - 08:42 #7
Nå, jeg fandt løsningen selv. Det var en defekt southbridge der gav problemerne.

Problemer med USB, problemer med IDE, problemer med SCSI (der _ikke_ er onboard), problemer med netværk (onboard og PCI).

Nedgraderede til et bundkort og en CPU jeg havde liggende og vupti. Alt virker som det skal.

Mvh
Avatar billede xuser Nybegynder
26. juni 2004 - 15:05 #8
kbu - Jeg slår mine folder på Usenet. Prøv at kigge derover. Det er ukommercielt.
Usenet er ikke en klub - Usenet er for _alle_ !