Avatar billede didda Nybegynder
09. maj 2004 - 00:52 Der er 5 kommentarer

Sikkerhedsalarm Firewall når jeg logger på TDC homeserver

jeg har en hjemmeside på TDC home serveren, men her på det sidste har min Firewall kommet med denne sikkerheds alarm når jeg prøver at logge på med mit FTP program.

>>
Dato: 08-05-2004 Klokkeslæt: 22:56:11
Sikkerhedsalarm vist for reglen Bloker som standard Sokets de Trois v1. Trojan.
Fjerncomputer (home19-upload.inet.tele.dk(195.41.53.185), ftp-data(20))
<<

Hvad kan der være galt??
jeg mener ikke jeg har ændret indstillinger i Firewalen ej hellere i mit FTP program.

Jeg har Norton 2002
og til FTP WSFTP95
Hilsen Anna
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. maj 2004 - 20:08 #1
det er svært at sige uden at se dit system, der kan være forskellige muligheder.

Dit FTP program er inficeret så en trojansk hest forsøger at bruge den forbindelse ftp programmet får åbnet i firewallen til at komme med ud. Din firewall blokkere for denne trafik.

Der er en fejl i din firewall.

Der er en fejl i dit ftp program.

Jeg ville gøre følgende:

Hent programmet Hijackthis og installer det. Start dit ftp program. Foretag en scanning med hicacktis og past derefter loggen ind i et spørgsmål her på eksperten, så vil dygtige folk se om der er nogel processer der ikke bør være der og fortælle dig hvordan de fjernes.

Hvis det ikke hjælper eller giver dig entydigt svar, så prøv at afinstallere dit ftp program, download på ny og installer igen. Du kan evt. gøre det samme med norton.
Avatar billede didda Nybegynder
09. maj 2004 - 21:42 #2
hmm det der med hicacktis kunne jeg have mistanke til, det er ikek så længe siden jeg havde en kamp med det, men troede det hele var overstået, jeg prøver igen og takker mange gange for hjælpen :o)
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. maj 2004 - 23:48 #3
Måske.. hvis du kører i aktiv mode, vil serveren forbinde tilbage til dig, når data skal overføres. Det kan være din firewall bliver forvirret over dette?

Hvis du kører i aktiv mode, så prøv at sætte din klient til at køre passiv, og se om det fortsætter.
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. maj 2004 - 23:50 #4
Og den siger jo netop at fjerncomputeren er hos tdc, jeg tvivler på de har en trojaner som førsøger at komme ind på din maskine.

Fjern porten er 20, som den er ved ftp i aktiv mode..
Avatar billede didda Nybegynder
10. maj 2004 - 17:03 #5
Jeg har prøvet at sætte den i passiv (passive transfers??)
der går længere tid inden den blokerer, men ind kommer jeg ikke.

Hvad mener du lige med at fjerne porten 20,
jeg er lidt dum i det her, nemly ;o)

Det har altid taget lang tid at logge ind på TDC home serveren, nogen gange op til 3 min.
Der er ikke så meget på denne serverplads, så jeg tænker om det måske ville løse sig om jeg slettede den og så oprettede den igen hos TDC?