Avatar billede bumle90 Nybegynder
07. maj 2004 - 11:29 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Søgemaskine til intranet

Jeg ville spørge om nogle kendte en god løsning til hvor jeg finder en form for webcrawler. Altså et program der virker lidt lissom google hvor en bruger kan gå ind på en webside og herefter søge på et ord, sætning eller lignende hvorefter han så får listet samtlige dokumenter der indeholder dette ord. Altså samtlige dokumenter på en række specificerede servere. Det er altså et godt søgeværktøj til en række dokumenter på en række servere jeg vil have fat i. Så faktisk skal det virke som en lokal google der kan indexere .doc,.txt, .pdf, .rtf filer osv. Altså faktisk alle tekstfiler. Jeg har omkring 30 filservere der skal indexeres over.
På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. maj 2004 - 16:03 #1
Du kan bruge Microsofts Index server. den er lavet til dette
Avatar billede strych9 Praktikant
07. maj 2004 - 16:04 #2
Prøv mnoGoSearch. Det er en gratis search engine. Dvs til linux er den i hvert fald gratis. Muligvis koster windows versionen lidt, men det er altså et ret godt program som kan indexere txt/html/pdf/doc og hvad i ellers har af formater.
Avatar billede bumle90 Nybegynder
09. maj 2004 - 20:58 #3
Kan index server godt sættes op til at indexere på op til 25 forskellige servere?
Jeg troede kun index serveren kunne indexere lokalt på den computer den var installeret ?
Avatar billede strych9 Praktikant
09. maj 2004 - 21:09 #4
Index server skulle fungere i teorien, men al min praktiske erfaring siger desværre at index server er noget lort.. bla på grund af al den cpu tid den sluger på en ret aggressiv måde.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. maj 2004 - 21:16 #5
Index serveren er ikke MS mest velfungerende produkt og hvis du har fortroligt materiale liggende, der ikke må kunne ses af alle der har adgang til indexserveren, skal du være meget omhyggelig når du sætter den op, Det kan dog lade sig gøre at sætte den ordentligt op, og i de nyere versioner er den ikke så cpu krævende som tidligere. Hvis du har et rent MS miljø er den i hvert tilfælde et rimeligt bud
Avatar billede strych9 Praktikant
09. maj 2004 - 21:38 #6
jeps det er jeg sådan set enig i. Ikke et skidt bud, ikke et godt bud. Hvis de har fået skåret ned på svineriet med cpu tid så det kan fungere uden de driftsforstyrrelser som jeg oplevede, så er index server faktisk ok i hvert fald hvad features angår.
Avatar billede bumle90 Nybegynder
10. maj 2004 - 07:40 #7
Ok. det lyder godt.
Så jeg kan altså forstå at den kan indexere over et vilkårligt antal servere?
Avatar billede demib Nybegynder
16. maj 2004 - 13:46 #8
www.searchtools.com er det absolut førende website på Nettet omkring site-søgning (også kaldet "Enterprise Search" nogle steder). Det er et virkelig godt website med informationer om mange produkter til stort set alle platformer, og forskellige metoder.

Mikkel deMib Svendsen
www.joyzone.dk
Avatar billede bumle90 Nybegynder
24. august 2004 - 18:03 #9
Undskyld den bratte afslutning, men jeg har lidt for mange løse ender...Blir nødt til at lukke for nogle af alle mine spg.
Tak for hjællpen. Hvis der er lagt svar får disse point, eller er jeg nødt til at tage dem selv for at lukke alle de her spg.
Mvh.