Avatar billede patrickfcd Nybegynder
05. maj 2004 - 23:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Handler om noget med to firewalls kørene på samme tid og hacking.

Hejsa... :)

Har lige to simple spørgsmål som jeg har gået og spekuleret lidt over her på det sidste...

1. Er det godt at køre både med Zonealarm og Sygate på samme tid? eller har det ik bedre efekt?
Hvis nej, hvad for en ville i så anbefale?
Eller måske i har en hel 3 en?

2. Og hvordan ved man at man er blevet hacket? Ved ik om det er et underligt spørgsmål, men er ik så meget inde i alt det der med hackere ovs...

Tak på forhånd... :o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. maj 2004 - 23:23 #1
Jeg vil til en hver tid anbefale Sygate og kun bruge den.
Bli'r du hacket eller rettere - forsøgt hacket, vil du kunne se det på Sygate ikonet nede i tray.
Der kommer et lille blåt, blikende kryds mellem de to pile, som i øvrigt vidst nok også vil lyse konstant rødt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. maj 2004 - 23:28 #2
Men retfærdigvis skal det siges, at mange foretrækker Zonealarm.
Det er nok sådan, at man forelsker sig i det man bliver mest dus med at bruge og jeg synes, at Sygate er let at håndtere.

Bli'r du hacket gi'r Sygate dig mulighed for, at backtrace forsøget. Det vil sige, at du kan spore hvorfra forsøget (som dog ikke slipper igennem) kommer fra og du kan notere dig IP-adressen. Sker det så at den samme bliver ved at forsøge, har du mulighed for at sende en anmeldelse af forsøget, til en given e-mail adresse.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2004 - 07:41 #3
Når vi taler firewalls, er det ikke mængden der nødvendigvis gør det, men dæknigen og overskueligheden. Der er god ide i at bruge firewallfunktionaliteten i sin router samtidigmed f.eks. sygate, men da sygate og ZA virker på stort set samme måde, vil det at bruge begge ofte bare formukse billedet og give dig flere problemer end det løser. Skal du endelig have to personlige, så vælge bitguard som den anden, den virker nemlig en smule anderledes end sygate og ZA.

Og jeg plejer også at anbefale sygate, men jeg har lige fundet et potentielt hul i denne og jeg har ikke fået testet om samme hul findes i ZA, derfor ingen klar anbefaling i dag
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. maj 2004 - 00:28 #4
Måske lukketid her - eller ?
*S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2004 - 01:14 #5
Hmm - svarede eller ret præcist på det du spurgte om, men ok.
Kunne ha' været rart med en kommentar undervejs *S*