Avatar billede carlos123 Nybegynder
05. maj 2004 - 16:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

OutlookWebAccess - Hvilke porte skal åbnes

Vi har et lille netværk, 20 pc'er som sidder bag en firewall. bag firewallen har vi en exchange 2003 server.

Jeg vil gerne vide hvilke porte der skal åbnes i firewallen for at kunne connecte til exchange serveren udenfra internettet.

Er der overhoved muligt når exchange serveren har en lokalnet ip (192.x.x.x)

Er hele ens netværk meget udsat hvis man åbner for disse porte eller kan man gøre det med god samvitighed.

mvh Carl
Avatar billede trumf Nybegynder
05. maj 2004 - 17:00 #1
Jeg ville helt klart have lokalnettet og exchange i to forskellige zoner (exchange i DMZ)
Jeg kender ikke lige porten, men lytter lige med
Avatar billede carlos123 Nybegynder
05. maj 2004 - 17:07 #2
-trumf

Det du mener er at have exchange serveren bag en firewall der er forbundet til internettet, og så have en firewall mellem lokalnettet og exchange serveren?

mvh Carl
Avatar billede langbein Nybegynder
06. maj 2004 - 00:04 #3
Hvis jaeg skal finne ut hvilke porter jeg skal åpne så kjører jeg enten en trafikkmonitor eller en packetsniffer der jeg kan se hvilke porter som kjører. Så åpner jeg disse. En enkel trafikkmonitor:

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml

(Enkelt, gratis og problemfritt.)
Avatar billede langbein Nybegynder
06. maj 2004 - 00:08 #4
Litt mere omfattende monitoring, ethereal packetsniffer som dumper hele trafikken.
http://www.ethereal.com/
Man bruker exchange eller hvilket program til det som det skal brukes til og så logger man trafikken og ser på de pakkene som har kjørt med åpen firewall. Etterpå justeres firewall slik at den slipper gjennom akkurat denne trafikken. Har desverre ingen exchange server kjørende som jeg kan teste på. (Bare Linux server her :)