Avatar billede traxion- Nybegynder
04. maj 2004 - 13:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

virus i mailen

Hej alle, læs den her mail!

> >Jeg har lige fundet ud af, at en virus har været i min e-mail
> >adressebog, da du er i min adressebog, har du sandsynligvis også
> >fået virusen på din computer. Virusen, som hedder jdbg.exe, bliver
> >ikke fundet af Norton eller McAfee antivirussystemer.
> >
> >Virusen sidder stille i 14 dage, hvorefter den ødelægger systemet.
> >
> >Sådan checker du om du har virusen, og kommer af med den. Gør sådan
> >(gør det hurtigst muligt, det tager kun et par minutter):
> >
> >1. Gå til start, click på søg.
> >
> >2.Ved fil-navn skriver du dens navn..... jdbgm
> >
> >3. Søg i C-drevet
> >
> >4. Click på søg.
> >
> >5. Virusen har et bamse icon med navnet jdbgmgr.exe - ÅBN DET IKKE
> >
> >6. Gå til rediger i menu-baren, vælg marker alt
> >
> >7. Gå til filer i menu-baren og vælg slet, og filen bliver overført
> >til skraldespanden. Hvis du fandt virusen, bør du kontakte alle i
> >din adressebog, og bede dem gøre det samme som du lige har gjort.
> >
> >DETTE ER IKKE EN JOKE!!!!!

fik denne besked sendt af en af mine venner, ville bare høre om det er dumt og gøre hvad der står???
Avatar billede kabbak Professor
04. maj 2004 - 13:10 #1
det er ikke en virus, det er en windows fil
Avatar billede perhaps Nybegynder
04. maj 2004 - 13:12 #2
Ja, det er dumt for det er en hoax (eng. ord for spøg). Slet den ikke. Den fil skal være der. :o)
Avatar billede lmc Nybegynder
04. maj 2004 - 14:22 #3
Til info. Prøv at slet den, så kommer den bare tilbage, når du søger på den fil igen.

Mvh LMC
Avatar billede cp1 Nybegynder
04. maj 2004 - 15:00 #4
Avatar billede traxion- Nybegynder
18. maj 2004 - 22:52 #5
ok