Avatar billede f2f4 Novice
03. maj 2004 - 00:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Norman Personal Firewal - tillad et program

Hej

Ja jeg bruger stadig Norman! ... men det er ikke helt 'selvsigende'! (-;

Hvordan tillader man at et bestemt program må have fuld adgang til/fra internettet!?

Mvh. Morten
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2004 - 09:14 #1
Du kan gøre det ved installeringen.
Men også ved blot at starte programmet og vælge "ja" (altid) når Norman spørger om du tillader programmet adgang til internettet.
Avatar billede f2f4 Novice
03. maj 2004 - 13:05 #2
Ok - men hvis jeg nu har angivet forkert dengang ... kan man så ikke gøre det om andet steds, i stedet for at reinstallere programmet!?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2004 - 13:13 #3
Ja. Alt efter hvad det er du har sagt nej til.
Men følgende muligheder er der:
Tryk på Norman ikon nederst til højre.
Her vælger du persolig firewall.
>sikkerhed
>regler
>evt. system
Fjern her dem som er blokeret. Det sker der ikke noget ved (med en normal opsætning). Du vil blive spurgt om tilladelse om adgang til dem igen når det bliver aktuelt.

Du kan også se i beskyttelse og/eller aktivt indhold om der er blokeret for script mv. Du kan roligt slette. Du starter så blot forfra som om Norman ikke har registreret noget som helst.
Avatar billede f2f4 Novice
06. maj 2004 - 08:08 #4
ok tak - giv et svar så du kan få dine velfortjente point
Avatar billede f2f4 Novice
08. juni 2004 - 12:00 #5
lukket