Avatar billede malenej Nybegynder
28. april 2004 - 22:40 Der er 3 kommentarer

Wordskabelon med felt/listeboks til foruddefinerede tekster

Jeg er ved at lave en wordskabelon. I den skal der være et felt hvor det er muligt at vælge mellem flere forskellige foruddefinerede tekster. Teksterne indeholder ca 50 tegn, og de skal helst kunne redigeres efter de er indsat/valgt.

Jeg forestiller mig en dropdownliste/listeboks hvor en flere valgmuligheder fx 8 er synlige (der er i alt ca 35) og det er muligt at scrolle/bladre ned i listen.

Feltet/listeboksen eller hvad løsningen er skal placeres i en tabel. Denne tabel gentages flere gange i skabelonen.

Jeg har rodet med Indsæt -> Felt, men jeg kunne ikke overskue de mange muligheder. Og jeg har rodet med Formularer, men kunne kun finde ud af at indtaste valgmulighederne ikke hvordan man valgte dem.

Håber en eller flere venlige sjæle har et bud på en god løsning.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2004 - 22:43 #1
Lav dine tekster som autotekster, så kan du lægge dem i en menu
Avatar billede malenej Nybegynder
28. april 2004 - 22:49 #2
Men hvordan lægger jeg dem i menu?
Avatar billede piphans Nybegynder
29. april 2004 - 10:13 #3
Når du bruger formularfelter, så skal formularen låses først inden du kan bruge rullefeltet. (brug hængelæsen på værktøjslinjen formular)

mvh P