Avatar billede pentium Nybegynder
27. april 2004 - 17:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DMZ og IP

Hej

Kræver der 2 offentlige IP adresser for at lave en DMZ?
Avatar billede kenp Novice
27. april 2004 - 17:42 #1
Nej
Avatar billede pentium Nybegynder
27. april 2004 - 22:06 #2
Det er bare fordi jeg hele tide læser at det skal man, men ville bare lige tjekke op på det. Her er eks. et sted jeg har læst det.

http://www.isaserver.org/tutorials/ISA_Server_DMZ_Scenarios.html

Dit "nej" - kan du følge op det??

Tak.
Avatar billede kenp Novice
27. april 2004 - 22:28 #3
det er en mulighed for at du kan gøre det! men du behøver det ikke!

men alt som vil forspørge på dit net vil blive sendt til dit DMZ, hvorfor der vil være lukket for adgang ude fra til dit interne netværk! men hvis du skal/vil  have flere offentlige ip-adresser, så er det jo bare fordi at du så skal sende dem begge i dmz! eller på anden måde sikre dig at du ikke bliver hacket på den ip som ikke bliver sendt til DMZs