Avatar billede venturer Nybegynder
26. april 2004 - 15:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny kategori: Jura.

Den her går du til jer alle.. Brugere som admins.

Jævnligt ser vi spørgsmål dukke op omkring CD/spil kopiering. download af mp3. Download af film. Alt det som ofte havner i en gråzone fordi mange egenligt ikke er sikre på hvad der står i lovens tekster.

Med dét i mente vil jeg foreslå at der bliver oprettet en ny kategori (evt. under "Generelt IT" eller "Diverse") kaldet "Jura" eller måske "Juridiske spørgsmål".

På den måde tror jeg at det vil bliver lettere at få svar, da de af brugerne herinde, som er kyndige på området, let kan finde denne type spørgsmål, og det vil sammentidigt være lettere for os andre at finde svar på ligende spørgsmål da denne type spørgsmål vil være samlet ét sted.

Dette er selvfølgelig kun et forslag og er ment til at få andre brugers/admins syn på sagen.

M.v.h.
Avatar billede anhansen Nybegynder
26. april 2004 - 15:35 #1
Det lyder umiddelbart som en god ide. Med det i mente, at brugerne af eksperten ikke alle er jurister. Med det mener jeg at man skal huske at holde for øje, at de "meninger" der kommer, ikke nødvendigvis er korrekte. Og i en sektion om et emne, der kan få så alvorlige konsekvenser som det kan, kan et "forkert" svar måske have rimelig vidtrækkende konsekvenser.

Titlen ville lægge op til at svarene man får er fra nogle som ved noget - og det vil måske ikke altid være tilfældet... (diskussion åbnet)
Avatar billede venturer Nybegynder
26. april 2004 - 15:49 #2
"Sikkerheden" kan jo evt. ligge i at besvarelserne inkludere relevante henvisninger til hvor div. oplysninger stammer fra.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 16:01 #3
Jeg har skrevet til advokaten på www.startfirma.dk de gange det har været nødvendigt. Det er gratis :-)
Avatar billede nstenberg Nybegynder
18. maj 2004 - 09:04 #4
Jeg synes dette ville være en utrolig dårlig ide. Der findes andre fora, hvor sådanne spørgsmål kan diskuteres. Desuden kan det befrygtes, at en række af de indlæg og - især - svar vil have en utilstrækkelig kvalitet.
Avatar billede venturer Nybegynder
20. september 2005 - 11:14 #5
Oprydning