Avatar billede ird Praktikant
25. april 2004 - 10:41 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Bliver pinget igen og igen

Hej

Jeg har nu gennem langtid haft problemer med jeg bliver pinget op mod 1000 gange dagligt!
Jeg ved de ikke kommer gennem, men det irritere mig totalt.
Jeg har nu haft kontakt til TDC da jeg kan spore det er en af deres kunder.
De ville så tage sig af sagen, men mit spørgsmål til forummet er.

Kan jeg selv gøre noget for at stoppe det?
Avatar billede wickedd Juniormester
25. april 2004 - 10:43 #1
Tror vist bare du har nøjeren på
Avatar billede ird Praktikant
25. april 2004 - 10:44 #2
Har du ikke noget fornuftigt at tilføje så lad være med at spamme!
Stiller ikke dette spørgsmål hvis ikke jeg mener der er et problem.
Avatar billede nidyahou Praktikant
25. april 2004 - 11:41 #3
Jeg ahr ikke den store forstand på det, men vil alligevel komme med en lille kommentar. Jeg tror desværre ikke selv du kan stoppe det, medmindre din firewall (jeg formoder du har sådan en siden du kan se hvem det er) har en funktion så du kan blokere IP'er. Personen der bliver ved med at pinge dig, har vel en eller anden form for virus. Jeg tror TDC vil kunne komme med en løsning på dit problem.
Avatar billede strikemusic Nybegynder
25. april 2004 - 12:08 #4
Ja det er ret ireterende men hvilken firewall tilbyder at kunne lukke for specifikke IP adresser?
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. april 2004 - 12:21 #5
Du kan intet selv gøre, ping og angreb der anvender forskellige former for ping pakker og modificerede ping pakker, afsendes udefra, og din maskine er nød til at behandle dem, simpelhend for at finde ud at derer tale om ping pakker.

Det eneste du kan gøre, er at sætte din firewall til at droppe (ikke afvise) icmp pakker. Det vil give angriberen indtrykket af at din maskine er slukket
Avatar billede ird Praktikant
25. april 2004 - 12:29 #6
Super svar buffer :)
Det er en sygate men jeg er ikke klar over hvad jeg gør for at blokkere med denne firewall.

Har dog anmeldt det til TDC, så regner med de tager affære
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. april 2004 - 12:38 #7
Inde under Tools - Advanced Rules kan du opsætte en regl der håndtere ICMP både ind og udgående.

TDC kan kun tage affære hvis angriberen sidder i et land hvor lovgivningen er i orden. Sidden han i Brazilien kan de intet gøre
Avatar billede ird Praktikant
25. april 2004 - 13:49 #8
Personen sidder i Aalborg *G*
Har lavet et backtrace på personen og har ligeledes via cmd sporet vejen dere r brugt :)
Avatar billede ird Praktikant
25. april 2004 - 14:20 #9
Hjalp ikke at lave/tilføje en regl :)
Svinet bliver ved og ved, så må nok bare vente til TDC tager sig af sagen :)
Men hvor ville det være dejligt selv at straffe dem *G*
Forsøgte med netsend men gutten sidder også bag firewall og har lukket porten.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. april 2004 - 15:47 #10
Lad os høre hvordan det går
Avatar billede ird Praktikant
25. april 2004 - 16:40 #11
Will do will do :)

Tak for interesse og hjælp :)
Avatar billede knighten Nybegynder
27. april 2004 - 22:28 #12
Hvordan sætter man reglen til at droppe?
Kan godt finde ud af at lave en regel og vælge ICMP og select all..
Men 'block' er vel ikke det samme som at droppe.