Avatar billede bang16 Nybegynder
22. april 2004 - 17:56 Der er 2 løsninger

Digicam i metaldetektor?

Jeg skal til USA her snart og skal selvfølgelig have mit Digicam med! Casio Exilim Z4

Mit spørgsmål er så, at jeg har hørt at nogle digitale kameraer/hukommelseskort ikke kan tåle at komme igennem de metaldetektorer og scannere, som de bruger i lufthavnene! Men sys nu det lyder mærkelig!?

Er der nogle der ved noget om ovenstående?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. april 2004 - 19:55 #1
Nej der er ikke noget om ovenstående.
Et røngten apparat (som dit digicam skal igennem) skader ikke hverken kamera eller memory kort.

Vi bruger på arbejde Røngten til at kontrollere at det elektronik vi laver er i orden!!! Så Røngten skader ikke elektronik.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
24. april 2004 - 16:00 #2
Har haft mit Canon Ixus med i lufthavnen, det tog den ikke skade af. Jeg har haft det igennem 12-14 metaldetektorer (eller hvad man nu kalder dem), i Danmark, Thailand og Australien, og det har ikke taget spor skade.