Avatar billede momolytter Nybegynder
20. april 2004 - 06:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny antenne til trådløst netværk - pci kort.

Hvor får jeg fat i en billig velfungerende antenne til et trådløst netkort - kan en stueantenne evt. bruges.

Jeg har en forbindelse mellem en win98 maskine med pci-linksys netkort og en linksys router, men kvaliteten er meget svingende og trods god hjælp fra tdc kommer vi i perioder slet ikke på.

Jeg håber det kan løses med en bedre antenne - har nogle et godt bud/erfaringer.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. april 2004 - 07:19 #1
Nej man kan ikke bruge en stue antenne.

Hvis du kan pille den eksisterende antenne af dit PCI kort kan du selvfølgelig også sætte en anden antenne på. Her vil jeg anbefale dig at kikke på de produkter Linksys har. Så antenne og PCI kort er lavet til at virke sammen, ellers får du bare flere problemer.

Hvor langt er der mellem router og PC? Hvad er der imellem vægge, gulve?
Avatar billede kenp Novice
20. april 2004 - 18:03 #2
ja man kan godt købe andre antenner! som du så kan placer bedre! men se lige hvad det stik som sidder på dit pci-kort for så kan du ihvertfald finde andre antenner enten på www.zyxel.dk og www.dlink.co.uk
Avatar billede momolytter Nybegynder
21. april 2004 - 02:12 #3
Imellem de computer og router er der ca. 8 meter - men en masse rør og en anden computer er også placeret i fugleflugtlinien. I alt er der fire tynde vægge.
Avatar billede momolytter Nybegynder
21. april 2004 - 02:13 #4
Det er iøvrigt et stik med gevin (vist nok noget standard linksys)
Avatar billede momolytter Nybegynder
21. april 2004 - 02:24 #5
Har i et bud på en pålidelig online forhandler?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. april 2004 - 06:49 #6
8 meter burde ikke være et problem. Har du testet om det virker når der ikke er rør og andre computere i vejen?

Stikket er formentligt rimeligt standart, men jeg syntes stadig at du skal være opmærksom på om den antenne du køber er afprøvet med det udstyr du slutter den til.
Avatar billede momolytter Nybegynder
21. april 2004 - 23:11 #7
Jeg prøver at flytte computeren i morgen formiddag (den der er på mellemvejen), så må jeg se om det hjælper.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. april 2004 - 09:09 #8
Du kan købe linksys forlænger kabler. Jeg ved ikke hvem der forhandler dem, men du kan se dem ved importøren www.linksys.dk, inder produkter
Avatar billede momolytter Nybegynder
26. april 2004 - 19:53 #9
Lidt højde og flytning af routeren hjalp - tak for kommentarerne - Til James du kan oprette et svar, så får du pointene. Mvh. Momol
Avatar billede momolytter Nybegynder
08. oktober 2005 - 00:47 #10
svar