Avatar billede untitled Nybegynder
19. april 2004 - 16:27 Der er 5 kommentarer

Hvorfor kan jeg ikke komme i kontakt med min harddisk?

Jeg har xp liggende på et 4G ekstra drev, mens mit d-drev er på 40 G og nu er jeg nægtet adgang til det. Jeg må ha slettet en eller anden adgangsfil til det drev, men hvordan retter jeg op på det???

Når jeg klikker på en mappe, skriver den: Der er et problem med genvejen!

"Det drev eller den netværksforbindelse, som genvejen 'musik.ink' refererer til, er ikke tilgængelig. Kontroller at disken er sat rigtigt i, eller at netværksforbindelsen er tilgængelig, og prøv igen."

Whaddoido???
Avatar billede nik- Nybegynder
19. april 2004 - 19:32 #1
"musik.lnk" er et shortcut og ikke en mappe. Prøv lige at bruge en stifinder og tilgå harddisken direkte.
Hvad siger Disk Administrator? Kan den se disken?

Hvis du kører XP, kan du ikke slette adgangen. Det styres ved NTFS rettigheder (som selvfølgelig godt kan f****s op). Men det kræver en bevidst handling.
Avatar billede untitled Nybegynder
19. april 2004 - 20:22 #2
Det nytter ingenting. Når jeg klikker på drevet, skriver den at drevet ikke er formateret, og spørger om jeg vil formattere det nu? Det vil jeg jo så helst ikke...?
Avatar billede nik- Nybegynder
20. april 2004 - 17:47 #3
Det kan da godt være at den er sløj og har lagt sig på ryggen.
Men du kan altså godt se de i Disk Manager?

Et forsøg er at bruge et "partitions genetablerings værktøj" og se om det kan finde noget. Jeg har reddet slettede partitioner med "Partition Recovery" (www.partition-recovery.com) og Norton Disk Doctor kan vis også gøre dette.

Du har i hvert fald ikke store chancer inde fra Windåse hvis den er i tilstand hvor formattering foreslås.
Avatar billede untitled Nybegynder
21. april 2004 - 12:42 #4
partition-recovery kunne ikke hjælpe mig, da jeg overhovedet ikke kan få lov til at udføre kommandoer med mit d-drev. Den er helt gal....

Og ja, i disk manager kan jeg godt se d-drevet, men når jeg bevæger musen henover, knokler den for at vise kapacitet og den slags, men det kommer aldrig frem. Any ideas?
Avatar billede nik- Nybegynder
21. april 2004 - 20:44 #5
Nu kørte du vel ikke partition-recovery inde fra Windåse, vel?!?  Du skal selvfølgelig boote på en DOS (af en eller anden art) og så køre programmet.