Avatar billede beta Nybegynder
18. april 2004 - 16:48 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Mystiske emails

Jeg har i den seneste tid modtaget flere mails (på min TDC webmail) hvor der i emne-linien står "Mail Delivery (failure [min]@[mailadresse].[dk])

Den mail adresse som disse mails sendes til, er den mail som jeg bruger på DBA.DK og GUl&Gratis, hvor jeg netop har div. tilsalg, så min tanke falder på om det kan være derfra, altså en køber...?

Når jeg åbner mailen, står der :

If the message will not displayed automatically,
follow the link to read the delivered message.

Received message is available at:

[Link til TDC's webmail server]

Det eneste jeg kan i mailen, er at der en "viewattach.1" fil, som kun fylder 22.559Kb. Filen kan jeg ikke åbne.

Er der en som har et bud på hvad dette er for noget ?

Jeg har ikke noget problem ellers med at modtage emails.
Avatar billede nete Nybegynder
18. april 2004 - 16:52 #1
dem får jeg også en del af.Som regel vedhæftet den berygtede NetSky virus. Har du et antivirus program der er opdateret???
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
18. april 2004 - 16:59 #2
Ja, det er virus, hvis det er link til din udbyders server....
Avatar billede beta Nybegynder
18. april 2004 - 21:05 #3
Ja, Norton popper op med at der er virus i filen, men at den ikke kan fjerne den! :-(

Der er link til min udbyder. Det der især undre mig, er at jeg har fået flere mails fra firmaer, altså med deres emailadresse, men det er måske blot "fake adresser", eller er mailen sendt fra/via. deres PC ?

Men er det en ny form for virus ? Jeg har ikke tidligere set dem sendt på denne måde, og er det TDC som blokere for dem, eller er de lavet så man SKAL trykke på dem, altså at de snyder en til at tro at der er problemer med afsendelsen?
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
18. april 2004 - 21:11 #4
Ja, det er sikkert "fake adresser". Og linket går ikke til din udbyder, som det ser ud til. Så vidt jeg kan se, så risikerer man bare at afvikle virusen ved at klikke på linket. Jeg har modtaget en del af denne slags viruser de sidste par måneder....
Avatar billede nete Nybegynder
18. april 2004 - 21:27 #5
ja osse her.
på McAfee kan du hente et program der hedder Stinger - det scanner din PC og fjerner alt "skidtet". Norton sætter kun de virusorm der i karantæne.
Og lad for Gud skyld være med at trykke på Linket.
På TDC hjemmeside om Sikkerhed står der mere om disse mails.
Avatar billede nete Nybegynder
18. april 2004 - 21:32 #6
Avatar billede beta Nybegynder
07. juli 2004 - 20:50 #7
Takker og lukker, det var virus.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
07. juli 2004 - 22:19 #8
Tak for point.